Címke: fotópályázat

A természet utáni állapot dokumentumfényképeit díjazta a C/O Berlin

A C/O Berlin a Crespo Alapítvánnyal közösen hívta életre az After Nature-díjat azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a fotográfia és a természet kapcsolatára. A zsűri ezzel a díjjal olyan nemzetközi művészeket jutalmaz, akik a fotográfiát arra használják, hogy bemutassák az emberi beavatkozás hatására megváltozó természeti tájakat, és kritikát fogalmaznak meg ezzel kapcsolatban. Az idei két győztes sorozat először az ausztriai Amerika Hausban lesz látható szeptember 14-től január 23-ig, a tárlat ezt követően a Crespo Alapítvány németországi kiállítóhelyére, az Open Space-be költözik.

Tovább

A világ mamái – a Portrait of Humanity 6. egyik győztes sorozata

A főként Szaharától délre fekvő afrikai országokból származó, gyakran jogi státusz nélkül élő, havi néhány száz euróból tengődő nők házi készítésű ételeket kínálnak az arra járóknak, amelyeket vagy otthonukban, vagy a helyszínen főznek. Egy csoportjuk összefogott, hogy a közösség és a gondoskodás jegyében közösségi étkeztetést indítson. Ők a „Grigny mamái”. Mint gondoskodó matriarchák, családjukat és közösségüket a vállukon hordozzák, és helyi ikonná váltak.

Barátság, közösség, bizalom – a Portrait of Humanity 6. egyik győztes sorozata

Egyszerűbben fogalmazva, ez a projekt a barátságról és a támogatásról szól. Azokról a csendes lázadásokról, amelyek bennünk zajlanak, és amelyek remélhetőleg elismerésre találnak a saját békénk érdekében. Pillar elmondta nekem, hogy már akkor, amikor először találkoztunk, érezte a jelenlétemet és a spirituális kétségbeesésemet; saját otthontalanságomat önmagamban.

Pusztuló oázisok roncsolt fotókon – a Portrait of Humanity 6. egyik győztes sorozata

Napjainkban Marokkó ad otthont a világ legnagyobb vizes élőhelyeinek, amelyek azonban az éghajlatváltozás miatt egyre nagyobb veszélyben vannak, a művész munkájában arra törekedett, hogy képeivel rávilágítson az emberiség és a természet közötti kapcsolatra. Azért, hogy ezt a jelentést még jobban elmélyítse, a sorozat fényképeit különböző savas oldatokkal kezelte, hogy az így létrejött roncsolt felület egyfajta metaforaként utaljon a pusztuló oázisokra.

Az élet ritmusa – a Portrait of Humanity 6. kiadásának győztes egyéni fényképei

A Portrait of Humanity fotópályázat a Portrait of Britain kezdeményezésből indult, ám amíg utóbbi csak Nagy-Britanniára koncentrált, addig előbbi a világ minden tájáról fogad nevezéseket. Idén hatodik alkalommal szervezték meg a pályázatot, amelyre hat kontinens 23 országából érkeztek pályaművek, a zsűri most 30 fényképet, és további három sorozatot tüntetett ki. A zsűri célja az volt, hogy olyan műveknek adjanak megjelenési lehetőséget, amelyek a közös tapasztalatok, vagy éppen az egyéni élmények mentén mesélnek el egy történetet a világból.

Gyarmati élet, keleti hagyományok, és megmentett családtörténetek a C/O Berlin pályázatának legjobb alkotásain

A C/O Berlin Talent Award minden évben olyan harmincöt év alatti művészeket és elméleti szakembereket jutalmaz, akik kiemelkedő munkájukkal fiatalon is sokat tettek hozzá a fotográfia médiumához. A művészeti kategóriában a zsűri négy művészt juttatott shortlistre, illetve egy abszolút győztest is kihirdetett. A zsűri a művészeken felül egy fotográfiai teoretikust is díjazott, aki a győztes pályázó sorozatáról publikál majd egy nagyszabású esszét, illetve egy interjút is készíthet vele. A fődíjas alkotó fényképeit és az azokról készült tanulmányt a C/O Berlin egy önálló kötetben fogja közreadni.

Táj, család, történelem – Válogatás Laila Stevens: The Clayton Sisterhood Project című sorozatából

Az Amerikában élő fotográfus, Laila Stevens a fekete közösség tapasztalataival, a portrék és tájképek személyes narratívába illesztésével kísérletezik. Most kitüntetett projektjét akkor kezdte el fényképezni, amikor 2021-ben először utazott Észak-Karolinába, hogy meglátogassa tágabb családját. Ekkor szembesült a déli táj történelmi súlyával, ami családja múltjára is emlékeztette. Ez a megható élmény volt az, amit a történelmi múlt, és a közvetlen jelen kapcsolatával dolgoz fel döntőbe jutott alkotásaival.

Egy indiai kisváros fotóműtermének öröksége – Válogatás Abhishek Khedekar Dapoli, Lost and Found című sorozatából

Abhishek Khedekar döntőbe jutott sorozatában egy olyan fotográfus előtt tiszteleg, akinek fényképei áthatották a mindennapi életét. Khedekar a tenger mellett nőtt fel, gyerekkorában sok időt töltött Dapoliban, amely India nyugati partvidékén fekszik. A fotográfus ekkoriban számtalan délutánt töltött azzal, hogy barátaival a várost övező hegyekben, vagy a folyóparton játszott.

A LensCulture kihirdette a Critics’ Choice Award idei versenyének legjobb alkotóit

A LensCulture bejelentette annak a 44 fotográfusnak a nevét, akiket idén kitüntetésben részesített. A pályázatra több ezer művészeti projektet, fényképsorozatot és egyedi képet küldtek be a világ több mint 140 országából. A Critics’ Choice Award minden évben 20 zsűritagot kér fel, hogy a beérkezett munkák közül válasszanak ki fejenként három alkotót, akiket a pályaművei alapján a legjobbnak tartanak. Az elbírálásban művészeti szakújságírók, galeristák, kurátorok, illetve különböző művészeti intézmények munkatársai vettek részt. Azok a művek, amelyeket egymástól függetlenül több zsűritag is kiválasztott, egy tízes listára kerülnek, mint a pályázat legkiemelkedőbb fotográfiái.

Tovább

A legjobb színes fényképeket díjazta az 1839 Color Photography Contest

Júniusban hirdette ki idei versenyének legjobb alkotóit az 1839 Color Photography Contest. A kiírásra összesen mintegy 55 országból érkeztek pályaművek. A legváltozatosabb témák között megtalálhatjuk a bhutáni baseballcsapatot, az emlékezet témáját körüljáró konceptuális kollázsokat, vagy éppen az ember és a természet viszonyát vizsgáló fényképeket. A beérkező pályázatokból egy szakmai zsűri választotta ki a kitüntetett alkotásokat, a nem professzionális és professzionális kategóriában egyaránt.

Mi történik, ha a táj kimerül? – Válogatás River Claure Mita című sorozatából

A Mita című sorozatban az alkotó nem törekszik arra, hogy a fotográfiához gyakran társított igazságkeresés, vagy objektivitás mezőiben maradjon, felvételei inkább megkérdőjelezik a nemzethez vagy egy adott földrajzi helyhez tartozás élményét, és a természet adta látványok megjelenítésével új, alternatív megközelítéseket kínál fel. Ezzel együtt a sorozatban a képi humor, a meglepő vizuális megoldások szintén szerephez jutnak.

A fekete-fehér fotográfia ereje – válogatás az Exposure One Awards díjnyertes képeiből

Az Exposure One Awards ismertette idén életre hívott pályázata, a fekete-fehér fotográfia tradícióit és kortárs innovációit egyaránt előtérbe helyező One Shot Photo Contest 2024 nyerteseinek listáját. A számos műfaji területen professzionális és nem professzionális kategóriákban egyaránt meghirdetett díjra több mint ötven országból érkeztek pályamunkák. A nyertesek az akár 4000 dollár feletti pénzdíjakon túl nemzetközi sajtónyilvánosságot, személyre szabott weboldalakat, valamint online kiállítási lehetőséget kapnak a pályázat szervezőitől.

„Munkáim a művészet és a tudomány metszéspontján helyezkednek el” – Hiền Hoàng nyerte el a 2024-es Paul Huf-díjat

Hiền Hoàng vietnami fotóművész nyerte el a 2024-es Foam Paul Huf-díjat. A díjjal 20.000 euró pénzjutalom és egy egyéni kiállítás jár a Foamban 2025-ben. Hoàng munkái – melyek a fotográfiát, szobrászatot, videót, installációkat és performanszokat ötvözik – olyan kulturális narratívákat vizsgálnak, mint például az ember és a természet kapcsolata, vagy az identitás szerepe. A díjnyertes alkotó az Asia Bistro – Made in Rice című sorozatában az ázsiai kultúrával kapcsolatos sztereotípiákat jeleníti meg.

„Még mindig van értelme a valódi alkotók valódi munkájának” – Kizárták a valódi fotóval pályázó alkotót az AI kategóriából

Miles Astray amerikai természetfotográfust nemrégiben kizárták a 2024 Color Photography Contest – 1839 Awards fotópályázatának AI kategóriájából, miután a harmadik helyezett – egy flamingót ábrázoló – fotójáról kiderült, hogy az valódi fénykép. A pályázatot többek között a The New York Times, a Getty Images, a Phaidon Press, a Christie’s és a Pompidou központ munkatársai bírálták el. Az eset rámutat a technológiai fejlődés és a művészet határainak elmosódására, valamint arra, hogy mennyire nehéz megkülönböztetni a valódi és az AI által létrehozott képeket.

A valóság és az álmok határán – válogatás az Aperture Portfolio Prize fődíjasának, Avion Pearce fényképeiből

A 2024-es Aperture Portfolio Prize nyertese Avion Pearce lett, aki munkáiban az idő és a test közötti kölcsönhatást vizsgálja. A fotográfus győztes sorozata, az In the Hours Between Dawn címének Audre Lorde amerikai írónő egyik verssorát választotta, amely a bizonytalan létélmény tapasztalatáról beszél. A sorozat képei is egy olyan élményvalóságba engednek bepillantást, amelyben a rejtőzködés és a veszélyeztetettség a legmeghatározóbb elemek.