Galéria

A homok esztétikája és képzelt kirándulások – Zagyvai Sári: Távoli képzetek (2019-2020)

A homok esztétikája és képzelt kirándulások – Zagyvai Sári: Távoli képzetek (2019-2020) 21 • 03 • 01Zagyvai Sári Zagyvai Sári 2019-ben kezdett el foglalkozni a szűkebb környezetében fellelhető egzotikumok nyomaival. „A hétköznapi monotonitásból elröpítenek a nyaralás és az egzotikum gondolatai, de hosszabb időre elmenni nem mindig lehet. Ebben az immobilis állapotban a helyi élmények után […]

Tovább

Bartis Attila – Régi és újabb munkák (2014-2019)

Bartis kiszakítja a nézőt a racionális, analitikus gondolkodás kényszeréből, és arra ösztönzi, hogy valamiféle zsigeri, az értelem számára megfogalmazhatatlan, transzcendenciára éhes nézőpontból tekintsen a létre, a saját létezésére.

„Kapcsolatok nélkül olyan, mintha étel nélkül próbálnánk élni.” – Szász Lilla: Szerelem Történetek (2009-2020)

Lenyűgöznek a kapcsolatok. Véletlenszerűen készítek képeket a barátaimról, rokonaimról, szerelmeimről, ismerőseimről. A cél, a célom, az, hogy megértsem a szeretet működését. Hogy mi köt össze embereket. Kilenc év fényképezés után pedig megértettem, hogy nincs egyetlen jó válasz. A válasz az, hogy máig nem tudom, és nem hiszem, hogy valaha is megtudom.

Szilágyi Lenke: Posztszovjet 1990–2002

Egy interjúban Szilágyi Lenke azt mondta, hogy Oroszországban a fényképezést még baráti gesztusnak tartják az emberek. Képeinek szereplőit, úgy tűnik, valóban nem zavarta a fotós jelenléte, sokan közülük kifejezetten barátságosan tekintenek a kamerába.

Benkő Imre: Kína, 1984–2019

Benkő Imre fotográfus a dokumentarista fotográfia egyik ikonikus alakja, az 1960-as évek eleje óta készít fényképeket. Mostani összeállításunkban Benkő Imre Kínában készült képeiből válogattunk, ahol az elmúlt 35 év alatt összesen kilenc alkalommal járt.

Gábor Enikő: Fotóplasztikák

Gábor Enikő 1996-ban végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán. Érdeklődésének középpontjában kezdetektől fogva a kamera nélküli fotográfia áll, munkái a festészet és a fotográfia határterületén helyezkednek el. Mostani összeállításunkban az alkotó fotóplasztikáiból közlünk egy válogatást, a kiválasztott munkák egy alkotói-gondolati ívet mutatnak be: hogyan irányult az alkotó figyelme az analóg-digitális fotogram közötti képkészítés különbözőségeire, s ennek eredményeként milyen 3D-alkotásokat, fotótárgyakat készített.

Fókuszban az MFSZ ösztöndíjasok: Varga Viktor

Varga Viktor a Budapesti Metropolitan Egyetemen végzett fotográfusként, jelenleg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem médiadesign MA szakos hallgatója. Munkáinak kiindulópontja többnyire a fotográfia, ám sok esetben azon túllépve dolgozik intermediális megoldásokat keresve.

Üveges Mónika: Az antropocén mint geológiai határvonal

Üveges Mónika képzőművész 2019-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán, munkáiban a festészet, a szobrászat és a fotográfia közötti átjárhatósággal foglalkozik, a hagyományos képformátumokat kitágítva, relief jellegű, tárgyiasított képeket hoz létre.

Tovább

Fókuszban az MFSZ-ösztöndíjasok: Vadászi Zoltán

Vadászi Zoltán fotográfus 2012-ben orvosbiológiai mérnökként végzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, 2017-2019 között a Kaposvári Egyetem fotográfus mesterhallgatója volt. 1/0 című sorozatában Vadászi az objektív valóság megkérdőjelezhetőségével foglalkozik.

Mindig hagyj fehér területet a képen! – Moholy-Nagy 125

125 évvel ezelőtt ezen a napon, 1895. július 20-án született minden idők egyik legnagyobb hatású magyar művésze, Moholy-Nagy László. Egy személyben volt képzőművész, fotográfus, tipográfus, designer, gondolkodó és pedagógus, akinek kísérletező gondolkodása és progresszív alkotói munkássága hatással volt mindarra, amit ma a XX. század művészetének tekintünk.

Fókuszban az MFSZ-ösztöndíjasok: Balogh Viktória

Balogh Viktória 2019-ben végzett a Kaposvári Egyetem Rippl-Rónai Művészeti Karán fotográfia mesterszakon. Az UNKNOWN sorozat – mely mestermunkája volt – az emlékműállítás témájával és a ránk maradt tudások átörökítésével és fennmaradásával foglalkozik.

Travelling Issues – Művészek otthon 2. rész

A ’Művészek otthon’ galériasorozatunk első részében négy külföldi alkotó szemszögén keresztül mutattuk be, hogyan alakult át a járvány idején a privát térhez, az otthonunkhoz való viszony. A sorozat második részében egy svéd és egy olasz művész projektjét láthatjuk, akik a világ megváltozott észlelésére és a virtuális térben való utazásra a Google által készített mozgó és állóképek felhasználásával reflektálnak.

Minyó Szert Károly: Fény/Forma/Fotogram

Minyó Szert Károly szabadkézi fotográfus, képzőművész, fénykerékpár-perfomer alkotásaiból Fény/Forma/Fotogram címmel a napokban nyílik kiállítás a Magyar Fotográfiai Múzeumban. A kiállítás előzményének Minyó Szert azonos című berlini és bécsi kiállításai tekinthetők, legfrissebb munkái az ott bemutatott fotogramok képi világát és alkotói koncepcióját viszik tovább.

Fókuszban az MFSZ-ösztöndíjasok: Regős Benedek

Regős Benedek Szerkezet c. munkájában a fényképek működési mechanizmusát és természetének szemiotikai dilemmáit vizsgálja a filmdíszletek építészeti szituációján, mint analógián keresztül.