Galéria

Gábor Enikő: Fotóplasztikák

Gábor Enikő 1996-ban végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán. Érdeklődésének középpontjában kezdetektől fogva a kamera nélküli fotográfia áll, munkái a festészet és a fotográfia határterületén helyezkednek el. Mostani összeállításunkban az alkotó fotóplasztikáiból közlünk egy válogatást, a kiválasztott munkák egy alkotói-gondolati ívet mutatnak be: hogyan irányult az alkotó figyelme az analóg-digitális fotogram közötti képkészítés különbözőségeire, s ennek eredményeként milyen 3D-alkotásokat, fotótárgyakat készített.

Tovább

Fókuszban az MFSZ ösztöndíjasok: Varga Viktor

Varga Viktor a Budapesti Metropolitan Egyetemen végzett fotográfusként, jelenleg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem médiadesign MA szakos hallgatója. Munkáinak kiindulópontja többnyire a fotográfia, ám sok esetben azon túllépve dolgozik intermediális megoldásokat keresve.

Üveges Mónika: Az antropocén mint geológiai határvonal

Üveges Mónika képzőművész 2019-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán, munkáiban a festészet, a szobrászat és a fotográfia közötti átjárhatósággal foglalkozik, a hagyományos képformátumokat kitágítva, relief jellegű, tárgyiasított képeket hoz létre.

Fókuszban az MFSZ-ösztöndíjasok: Vadászi Zoltán

Vadászi Zoltán fotográfus 2012-ben orvosbiológiai mérnökként végzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, 2017-2019 között a Kaposvári Egyetem fotográfus mesterhallgatója volt. 1/0 című sorozatában Vadászi az objektív valóság megkérdőjelezhetőségével foglalkozik.

Mindig hagyj fehér területet a képen! – Moholy-Nagy 125

125 évvel ezelőtt ezen a napon, 1895. július 20-án született minden idők egyik legnagyobb hatású magyar művésze, Moholy-Nagy László. Egy személyben volt képzőművész, fotográfus, tipográfus, designer, gondolkodó és pedagógus, akinek kísérletező gondolkodása és progresszív alkotói munkássága hatással volt mindarra, amit ma a XX. század művészetének tekintünk.

Fókuszban az MFSZ-ösztöndíjasok: Balogh Viktória

Balogh Viktória 2019-ben végzett a Kaposvári Egyetem Rippl-Rónai Művészeti Karán fotográfia mesterszakon. Az UNKNOWN sorozat – mely mestermunkája volt – az emlékműállítás témájával és a ránk maradt tudások átörökítésével és fennmaradásával foglalkozik.

Travelling Issues – Művészek otthon 2. rész

A ’Művészek otthon’ galériasorozatunk első részében négy külföldi alkotó szemszögén keresztül mutattuk be, hogyan alakult át a járvány idején a privát térhez, az otthonunkhoz való viszony. A sorozat második részében egy svéd és egy olasz művész projektjét láthatjuk, akik a világ megváltozott észlelésére és a virtuális térben való utazásra a Google által készített mozgó és állóképek felhasználásával reflektálnak.

Minyó Szert Károly: Fény/Forma/Fotogram

Minyó Szert Károly szabadkézi fotográfus, képzőművész, fénykerékpár-perfomer alkotásaiból Fény/Forma/Fotogram címmel a napokban nyílik kiállítás a Magyar Fotográfiai Múzeumban. A kiállítás előzményének Minyó Szert azonos című berlini és bécsi kiállításai tekinthetők, legfrissebb munkái az ott bemutatott fotogramok képi világát és alkotói koncepcióját viszik tovább.

Szigeti Tamás: 30 éve

Mostani publikációjában, ahogy címe is utal rá, harminc évvel ezelőtti képeiből láthatunk válogatást, a magyar rendszerváltozás sűrű, eseményekkel teli időszakából.

Epidemic issues – Művészek otthon 1. rész

A Művészek otthon galériasorozat első része kortárs alkotók, négy külföldi művész szemszögéből mutatja be, hogyan alakult át a járvány idején a privát térhez, az otthonunkhoz és a közvetlen környezetünkhöz való viszony.

Fókuszban az MFSZ-ösztöndíjasok: Rédling Hanna

Rédling Hanna a MOME végzős hallgatója, sorozatában a valóságból való kiszakadás témáját kapcsolja össze a rendszerváltás időszakával és a kilencvenes évek magyar panzióinak vizuális világával.

Fókuszban az MFSZ-ösztöndíjasok: Bede Kincső

Bede Kincső a Moholy – Nagy Művészeti Egyetem fotográfia mesterszakos hallgatója, korábban filmvágónak tanult. Szürreális képanyagában családi gyökereihez, transzgenerációs traumák feldolgozásához nyúlt.