Galéria

Travelling Issues – Művészek otthon 2. rész

A ’Művészek otthon’ galériasorozatunk első részében négy külföldi alkotó szemszögén keresztül mutattuk be, hogyan alakult át a járvány idején a privát térhez, az otthonunkhoz való viszony. A sorozat második részében egy svéd és egy olasz művész projektjét láthatjuk, akik a világ megváltozott észlelésére és a virtuális térben való utazásra a Google által készített mozgó és állóképek felhasználásával reflektálnak.

Tovább

Minyó Szert Károly: Fény/Forma/Fotogram

Minyó Szert Károly szabadkézi fotográfus, képzőművész, fénykerékpár-perfomer alkotásaiból Fény/Forma/Fotogram címmel a napokban nyílik kiállítás a Magyar Fotográfiai Múzeumban. A kiállítás előzményének Minyó Szert azonos című berlini és bécsi kiállításai tekinthetők, legfrissebb munkái az ott bemutatott fotogramok képi világát és alkotói koncepcióját viszik tovább.

Fókuszban az MFSZ-ösztöndíjasok: Regős Benedek

Regős Benedek Szerkezet c. munkájában a fényképek működési mechanizmusát és természetének szemiotikai dilemmáit vizsgálja a filmdíszletek építészeti szituációján, mint analógián keresztül.

Szigeti Tamás: 30 éve

Mostani publikációjában, ahogy címe is utal rá, harminc évvel ezelőtti képeiből láthatunk válogatást, a magyar rendszerváltozás sűrű, eseményekkel teli időszakából.

Epidemic issues – Művészek otthon 1. rész

A Művészek otthon galériasorozat első része kortárs alkotók, négy külföldi művész szemszögéből mutatja be, hogyan alakult át a járvány idején a privát térhez, az otthonunkhoz és a közvetlen környezetünkhöz való viszony.

Fókuszban az MFSZ-ösztöndíjasok: Rédling Hanna

Rédling Hanna a MOME végzős hallgatója, sorozatában a valóságból való kiszakadás témáját kapcsolja össze a rendszerváltás időszakával és a kilencvenes évek magyar panzióinak vizuális világával.

Fókuszban az MFSZ-ösztöndíjasok: Bede Kincső

Bede Kincső a Moholy – Nagy Művészeti Egyetem fotográfia mesterszakos hallgatója, korábban filmvágónak tanult. Szürreális képanyagában családi gyökereihez, transzgenerációs traumák feldolgozásához nyúlt.

A bizonytalanság mint életérzés – Szemző Zsófia fotóalapú kollázsai

Szemző Zsófia a MOME grafikus és média szakán végzett, jelenleg a Magyar Képzőművészeti Egyetem DLA-hallgatója, több hazai és külföldi ösztöndíjban részesült eddigi szakmai pályafutása során. A következőkben a művész tolmácsolásában olvashatunk különböző kollázs-sorozatairól.

„Hol van a remény helye?”

“Megszokott környezetünk és életstílusunk lehetséges felborulásának tudata nyomasztó, szorongató érzés, amit bűntudat súlyosbít, hiszen ugyanezen életstílust követve lépten-nyomon hozzáteszünk a feltételezett ökológiai kataklizmához vezető tényezőkhöz. “

Csákvári Péter: Tiny Wasteland

Gasztrofotós, képei hazai és nemzetközi magazinokban jelennek meg. Különleges hangulatú, miniatűr makettvilágot teremtő sorozatával, a Tiny Wastelanddel 2016-ban tűnt fel.

Biró Dávid: Etalon

Biró Dávid Etalon című, eddig sehol nem publikált sorozata az FKSE-ben ma nyíló Front End című kiállításának az előzménye. Az alkotó még 2017-ben, Belfastban kezdett dolgozni a sorozaton, melyben korábbi munkáihoz hasonlóan a realitás definiálásával foglalkozik.

25 eddig nem látott kép a rendszerváltásról

A rendszerváltás harmincadik évfordulója alkalmából ezúttal olyan képválogatást teszünk közzé, mely utcai felvonulásokat és tüntetéseket mutatja be a rendszerváltás ikonikus időszakából.