Címke: galéria

Az árnyékvadász – Válogatás Anna Biret The Shadows Of The Imagination című sorozatából

A fény és az árnyék uralja mindennapjainkat, gyakran titokzatossággal telített képeket alkotva. Néha a sziluett az árnyék mélyéből bukkan elő, néha az árnyékban keres menedéket, amely megvédi. (…) Amikor kimegyek az utcára a fényképezőgépemmel, nincs pontos elképzelésem arról, hogy mit fogok fényképezni. A hétköznapi jelenetek, a részletek, a fény, a színek, a formák és mindenekelőtt az emberek inspirálnak.

Tovább

Ahol megállt az idő – Válogatás Andrew Borowiec The Post-industrial Rust Belt című sorozatából

Az amerikai fotográfus The Post-industrial Rust Belt című sorozata egy rozsdaövezetet mutat be, ahol szinte megállt az idő. Az 1980-as években bezárt ipari létesítmény köré épült város lakói mindenüket hátrahagyták, amikor a boldogulás reményében máshová költöztek. A sorozat nemcsak az egykor virágzó környék hanyatlását mutatja be, hanem az emberek nélküli épületeket és utcákat is, amelyek a magány, a szomorúság és az elhagyatottság hangulatait keltik.

Fókuszban az FFS új tagjai: Cinthya Dictator

A Remény-sugár című sorozat a korábban átélt daganatos betegségemet dolgozza fel. 24 éves voltam amikor Hodgkin lymphomát diagnosztizáltak nálam. Betegnek lenni végtelenül magányos élmény, majd cél és betegség nélkül maradni szintén az. Ezt próbáltam átadni a fotón ahol egymagam ülök az ágyon maszkkal a fejemen. Már ugyan gyógyultan de mégis kiüresedve. A lét és nem lét és a lét közötti gondolat sorba ragadva majd az utolsó képen mindet feloldozva elmúlni vagy tovább élni…

Ausztrália egyik legnagyobb gyűjteményi kiállítását rendezi meg a National Gallery of Victoria

Ausztrália egyik legkiemelkedőbb művészeti galériája, a National Gallery of Victoria október 13-án nyitotta meg új kiállítását a melbourne-i The Ian Potter Centre-ben. A Photography: Real & Imagined című tárlat számos ikonikus fényképet mutat be a legkorábbi, 19. századi felvételektől kezdve egészen a napjainkban készült kortárs képekig. A látogatók így az NGV fotográfiai gyűjteményének eddigi legnagyobb válogatását tekinthetik meg, amely több mint háromszáz fotográfus alkotásait foglalja magába.

Fókuszban az FFS új tagjai: Kovács Edmond

A portrét, mint műfajt vizsgálva elsőként az emberek és arcok ábrázolása jut eszünkbe. Hagyományos megközelítésben valóban így van, hiszen elsősorban szinte kivétel nélkül személyek ábrázolásáról van szó. Szereposztás című sorozatomban magam is az emberábrázolást tűztem ki célul, egy kevésbé szokványos megközelítési formáját alkalmazva. A maszkok évezredes hagyományra tekintenek vissza.

Fókuszban az FFS új tagjai: Varga Krisztián

Fókuszban az FFS új tagjai: Varga Krisztián 23 • 12 • 29Punkt 2023-ban a Fiatalok Fotóművészeti Stúdiója (FFS) nyolc új taggal bővült, akiknek novembertől a K11 Laborban látható Összjáték címmel a bemutatkozó kiállításuk. Új sorozatunkban a következő hetekben itt a Punkton is bemutatjuk az új tagok munkáit. VARGA KRISZTIÁN: URBÁNUS PROBLÉMÁK Sorozatom inspirációját a budapesti lomtalanításból és szemétből […]

A szemünk előtt lejátszódó katasztrófa – Richard Mosse képei az Amazonas pusztuló esőerdeiről

„A szépség hatásos, a legélesebb szerszám a ládában. Ha el tudod varázsolni a nézőket és esztétikai öröm átélésére készteted azzal a tájképpel, ahol az emberi jogokat vagy a környezetvédelmet folyamatosan megsértik, akkor nagyon problematikus helyzetbe tudod hozni őket – úgy érzik, hogy erkölcsileg kompromittálódtak, dühösek magukra és a fotográfusra azért, mert ilyen érzéseket váltott ki belőlük. Az öntudatra ébredés pillanata nagyon erőteljes dolog.”

Deborah Turbeville kollázsai és divatfényképei a Photo Elysée-ben

A Photo Elysée novemberben nyitotta meg azt a kiállítását, amellyel Deborah Turbeville munkásságának állítanak emléket. Az 1970-es években divatfényképeiről ismertté vált amerikai fotográfus munkássága igen sokrétű, alkotásaiban a fotográfiát és annak anyagiságát vizsgálja, kollázsain az emlékezet, és az elmúló idő melankóliájával foglalkozik. A Photo Elysée az amerikai MUUS Collection-nel együttműködve egy átfogó válogatást kínál a művész legfontosabb munkáiból, a tárlat 2024. február 25-ig látogatható.

Tovább

Fókuszban az FFS új tagjai: Szövérffi Adrienn

A világ, amiben élünk, egy felgyorsult világ, a ma embere egy olyan időben létezik, amely mesterséges ritmus szerint halad. Mindennapjaink egyre automatizáltabbá válnak, gépek veszik ki a munkát a kezünkből és dolgoznak helyettünk. A termelés és fogyasztás körforgásában szolgáltatások és információk áradatával szembesülünk, melyeket szívesen veszünk nagy mennyiségben igénybe egy teljesebb élet kialakításának és elérésének reményében.

A női aktivistáké és a bolygó védelméé a főszerep a RE/SISTERS londoni kiállításán

A környezeti és társadalmi igazságosság közötti viszonyt vizsgálja a RE/SISTERS – Lens of Gender and Ecology című tárlat, amelynek a londoni Barbican Art Gallery ad otthont. A nagyszabású kiállítás közel 50 nemzetközi művész fotográfiáit, filmjeit és installációit mutatja be. A kurátorok olyan művészeti munkákat válogattak össze, amelyek a jelenlegi ökológiai válsággal foglalkoznak, és felhívják a figyelmet a cselekvés fontosságára.

Fókuszban az FFS új tagjai: Lantos Olivér

A sorozatban egy univerzális szimbólumrendszer szerint kapcsolódnak egymáshoz a képek és alkotnak képpárokat, azok pedig egymással egy végtelen asszociációs láncot hoznak létre. A folyamat során leginkább staged fotókkal dolgozom tudatosan, olyan formában mintha egy 21. századi flâneur szemén keresztül vizsgálnánk a körülöttünk lévő világot.

„A kamera egy időgép, amely képes megjeleníteni az idő érzetét.” – Hiroshi Sugimoto eddigi legnagyobb retrospektív kiállítása

Az Egyesült Királyság legnagyobb művészeti központja, a londoni Southbank Center ad otthont a kortárs konceptuális fotográfia megkerülhetetlen alakja, Hiroshi Sugimoto (1948) öt évtizedet átölelő munkássága eddigi legnagyobb retrospektív kiállításának. A Hiroshi Sugimoto: Time Machine című tárlat január 7-éig látogatható a Hayward Galleryben, hogy utána a világ számos galériájában és múzeumában is kiállítsák az anyagot.

„Mintha valaki visszatekerte volna az időt” – Madarak és virágok Yamamoto Masao: Ambrotípia című kiállításán

„Felkenem a kollódiumot egy üveglapra, és rögzítem a képet mielőtt a lap megszáradna. Az üveg átlátszósága mélységet ad a vetített képnek. Mintha egy apró ablakon át kukucskálnánk egy másik világba. A kollódium folyékonysága egy véletlenszerű, ismeretlen világra enged rálátást. Olyan érzés, mintha valaki visszatekerte volna az időt, én pedig a fotográfia kezdeténél találnám magam.”