Szemle

André Kertész és az antropocén: Foto/Industria 2019

Negyedik alkalommal kerül megrendezésre a bolognai Foto/Industriát, az ipar és munka témájának dedikált fotóbiennálé, ahol nem mellesleg egy André Kertész kiállítás is szerepel az idei programban. A biennálé idei tematikája – az antropocén – és a fesztivált rendező Fondazione MAST is figyelmet érdemel.

Tovább

Feminista olvasókönyv

“Ez a kötet minden bizonnyal legalább annyira alapvető irodalma lesz a közelmúlt magyar művészetének, mint Tatai Neokonceptuális művészet Magyarországon a kilencvenes években c. könyve…”

Szabad a halálnak ilyen szépnek lennie?

“A napról napra foszladozó nyúl testének átalakulása, a hanyatlás maga alapvetően undort vált ki az emberből – akár anélkül is, hogy valóban előtte lenne egy oszladozó tetem; a gondolat maga elég az érzet kiváltásához.”

Száz PS virág

“Borsi Flóra pedig minimum a Photoshop Paganinije, valóban igen professzionális és látványos az, amit alkot. Ám képzelőereje és kreativitása ki is merül egy álomszerűnek gondolt, valójában szimplán giccses technikai látványosság valóban virtuóz megteremtésében…”

Marokkói áramlat

“Az utunk során mindenütt mintha várták volna az érkezésünket. Mindenki mindenkit ismert vagy rokonok voltak, így nem vesztettek minket szem elől soha. “

Kontaktban a televízió

A kötet az acb RESEARCHLAB által végzett hiánypótló kutatási tevékenység újabb fontos állomása, ez pedig remélhetőleg hozzájárul a magyar neoavantgárd még teljesebb rekonstrukciójához.

Citrom vagy narancs?

“Ha a piac nem pörög, hát marad az esemény ilyen-olyan színvonalú kipipálása a résztvevők részéről. Csak hab a tortán, és valóban becsülendő, aki mindettől függetlenül tud és akar hibátlanul, messzemenően professzionálisan bemutatkozni…”

A létbizonytalanság korszelleme

“Fontos kiemelni, hogy ilyen jellegű csoportos kiállítást rendezni nagyon nehéz feladat: a művészek nem adott témára alkotnak, a kurátoroknak pedig hozott anyagból kell dolgozniuk, hiszen mind az alkotók, mind pedig a program keretében megvalósult művek adottak.”

Udvari bolondok a támfalon

“A kollázs-sorozat képein szereplő figurákkal kapcsolatban egyértelmű, hogy humanoid karakterekről van szó, ugyanakkor a torz végtagokban, a kicsavart testtartásokban és az elvadult tekintetekben mégis van valami poszthumán, szörnyszülöttekre, vagy különleges mesebeli állatokra hajazó.”

Hogyan kezeld a kiváltságaidat?

“Bár a kiállítás nem ad sok támpontot, nem fogja gondoskodóan a néző kezét, de erős atmoszférát teremt, amelyben végsősoron egy privilegizált nézőpont kritikáját fogalmazza meg.”

Beszéljünk medencés bulikon a fotográfiáról

Ahogy korábban már beszámoltunk róla, az idén 50. évfordulóját ünneplő arles-i fotófesztivál több meglepetést is tartogatott számunkra: minden eddiginél több nőművész munkáját állították ki, a fesztivál háttérstábjában arányosabbá vált a nemi reprezentáció, a klasszikusabb kiállítások mellett pedig néhány bevállalós kortárs anyaggal és kurátori koncepcióval is találkozhattunk.

Megörökölt érzelmi házi feladat

“A családi viszonyrendszernél komplexebb érzelmi kavalkád ugyanis kevés akad a világon. És hogy ez mennyire univerzális tapasztalat, arra bizonyíték az augusztusban nyílt Családi okok miatt című kiállítás a debreceni MODEM-ben.”

Emlékezés és megismerés

“A tárlat a valódi figyelmet az identitásra, a történetmeséléssel konstruált múlt és a személyes azonosság problémájára fordítja.”

Hogyan készítsünk kézikönyvet?

“A különböző tevékenységek fázisfotóit van Beek kiragadja az eredeti kontextusból és saját, szubjektív szempontjai szerint csoportosítja őket, elsősorban ikonográfiai, vagy vizuális összecsengések alapján.”