Címke: szürrealizmus

A Frankenstein-történet ihlette művekből mutat be válogatást a Fraenkel Gallery

Az amerikai Fraenkel Gallery új kiállításán Frankenstein történetét újraértelmező vizuális alkotások láthatóak. Mary Shelley 1818-ban megjelent Frankenstein című regénye az irodalmon és a populáris kultúrán keresztül szinte megkerülhetetlen alkotássá vált, amely még napjainkban is meghatározó. A mostani Fraenkenstein című tárlat a mű történetének hatására reflektál több mint 20 képzőművész munkáin keresztül. A galéria május 30. és augusztus 10. között várja látogatóit San Franciscóban.

Tovább

Man Ray kiállításával ünnepli a Photo Elysée a szürrealizmus születésének századik évfordulóját

Man Ray magángyűjteményekben fellelhető műveiből rendezték meg Svájc meghatározó fotográfiai központja, a lausanne-i Photo Elysée március végén megnyílt kiállítását. A Man Ray. Liberating Photography című augusztus 4-éig látogatható tárlat a két háború közötti párizsi évek alkotásainak bemutatásával a szürrealista mozgalom születésének századik évfordulóját is ünnepli.

„A fotográfia a festészet kishúga” – Picasso múzsájának szürrealista képeiből nyílt kiállítás Londonban

A Huxley-Parlour által bemutatott Dora Maar. Contact Prints című kiállításon látható művek az 1930-as években készültek, és intim betekintést nyújtanak Maar korai fotográfiai munkásságába, valamint a titokzatos és nyugtalanító témák iránti érdeklődésébe. Ezek a képek arról tanúskodnak, hogy Maar egyszerre volt innovatív fotográfus és a huszadik századi modernizmus fontos alakja.

Határok nélküli szürrealizmus a Tate Modernben

Legtöbbünk fejében egy néhány francia művészből álló szűk csoport jelenik meg, ha a szürrealistákra gondolunk. A valóság azonban az, hogy André Breton Szürrealista kiáltványában megfogalmazott gondolatairól a világ különböző pontjain más művészek, írók, értelmiségiek azonos időben hasonlóan gondolkodtak, így a szürrealizmus sokkal inkább egy egész világra kiterjedő hálózatnak tekinthető.

A szovjet álomvilág romjai

“Ezen a ponton válik igazán kísértetiessé Mecamor, Jereván és az egész ultraracionális szovjet utópia is, hiszen egy kiszuperált, de újrahasznosított, barkácsolt álom lesz belőle, amelyet hűen tükröz a modernizmus sorsára hagyott és dekonstruált vizuális kultúrája is.”