Galéria

„A Szovjetunió történelme tele van szimbólumokkal és metaforákkal” – Válogatás Svetlana Melik-Nubarova Múltunk című díjnyertes sorozatából

A Szovjetunió története tökéletes példa arra, hogyan formálhatja a propaganda egy ember világnézetét, elveit és életmódját. Mi, akik a Szovjetunióban születtünk, őszintén hittünk azokban az elvekben, amelyeket nekünk sugalltak gyermekkorunkban, és csak a Peresztrojka alatt fedeztük fel a Másik Világot.

Ezek a fényképek már sajnos a történet végét jelentik – válogatás Kovalovszky Dániel Szerethető Formák című sorozatából

Korábban is fényképeztem a nagyszüleimet, de akkor még aktív éveikben. Viszont ezek a fényképek már sajnos a történet végét jelentik. A közös történetünkét. Ez a 2019-ben elkezdett igen személyes töltetű munkám, a kislányom születésekor egy jó időre félbeszakadt, de a hosszabb szünet után most újra elkezdtem elmélyülni benne.

Fókuszban az MFSZ ösztöndíjasok – Nagy Iza

A Magyar Fotóművészek Szövetsége 2017-ben alapította meg fotográfiai ösztöndíjprogramját, mellyel a felsőoktatásban tanuló hallgatók fotográfusi alkotómunkáját támogatja. Az ösztöndíj célja, hogy elősegítse a hallgatók művészeti tevékenységét, támogassa elképzeléseik megvalósítását.

Tovább

Az alkímia diszkrét bája – Jana Hartmann kiállítása a PaperLab Galériában

A Frankfurt am Mainban dolgozó Jana Hartmann német fotográfus könyve, a Mastering the Elements annak a sokrétű történetét dolgozza fel az alkímiától a transzhumanizmusig a művész egyedi és progresszív eszközeivel, hogy a „tudományos” ember milyen módon igyekezett visszahatni világára, milyen módon befolyásolta a társadalom és a történelem változásait.

Válogatás Molnár Zoltán Zűrállomás (Budapest 1990–2021) című sorozatából

Molnár Zoltán egy szociográfus pontosságával és egy művész érzékenységével méri fel azokat a budapesti mikroklímákat, amelyek egyszerre sajátosan lokális élethelyzeteket mutatnak be úgy, hogy érzékeljük a bennük feltárulkozó sorsok globális problémákat rejtenek. Így illeszkedik be Budapest, a metropolisz, e szépség és szörnyeteg a világ folyamataiba, forgatagába.

„Soha nem gondoltam arra, mi lesz a képek sorsa” – Válogatás Rédei Ferenc fotóalbumának képeiből

„Ami biztos, soha nem gondoltam arra, mi lesz a képek sorsa, a történelmi távlat egy magamfajta napilapos fotósnak ismeretlen fogalom volt. Most is csak a kérdés foglalkoztat, vajon ezek a képek működnek-e az írások nélkül? Már csak azért is, mert vannak köztük olyanok, amelyek szigorú fotósszakmai szempontok szerint messze vannak a jótól.”