Címke: british journal of photography

A világ mamái – a Portrait of Humanity 6. egyik győztes sorozata

A főként Szaharától délre fekvő afrikai országokból származó, gyakran jogi státusz nélkül élő, havi néhány száz euróból tengődő nők házi készítésű ételeket kínálnak az arra járóknak, amelyeket vagy otthonukban, vagy a helyszínen főznek. Egy csoportjuk összefogott, hogy a közösség és a gondoskodás jegyében közösségi étkeztetést indítson. Ők a „Grigny mamái”. Mint gondoskodó matriarchák, családjukat és közösségüket a vállukon hordozzák, és helyi ikonná váltak.

Tovább

Barátság, közösség, bizalom – a Portrait of Humanity 6. egyik győztes sorozata

Egyszerűbben fogalmazva, ez a projekt a barátságról és a támogatásról szól. Azokról a csendes lázadásokról, amelyek bennünk zajlanak, és amelyek remélhetőleg elismerésre találnak a saját békénk érdekében. Pillar elmondta nekem, hogy már akkor, amikor először találkoztunk, érezte a jelenlétemet és a spirituális kétségbeesésemet; saját otthontalanságomat önmagamban.

Pusztuló oázisok roncsolt fotókon – a Portrait of Humanity 6. egyik győztes sorozata

Napjainkban Marokkó ad otthont a világ legnagyobb vizes élőhelyeinek, amelyek azonban az éghajlatváltozás miatt egyre nagyobb veszélyben vannak, a művész munkájában arra törekedett, hogy képeivel rávilágítson az emberiség és a természet közötti kapcsolatra. Azért, hogy ezt a jelentést még jobban elmélyítse, a sorozat fényképeit különböző savas oldatokkal kezelte, hogy az így létrejött roncsolt felület egyfajta metaforaként utaljon a pusztuló oázisokra.

Az élet ritmusa – a Portrait of Humanity 6. kiadásának győztes egyéni fényképei

A Portrait of Humanity fotópályázat a Portrait of Britain kezdeményezésből indult, ám amíg utóbbi csak Nagy-Britanniára koncentrált, addig előbbi a világ minden tájáról fogad nevezéseket. Idén hatodik alkalommal szervezték meg a pályázatot, amelyre hat kontinens 23 országából érkeztek pályaművek, a zsűri most 30 fényképet, és további három sorozatot tüntetett ki. A zsűri célja az volt, hogy olyan műveknek adjanak megjelenési lehetőséget, amelyek a közös tapasztalatok, vagy éppen az egyéni élmények mentén mesélnek el egy történetet a világból.

„Még mindig van értelme a valódi alkotók valódi munkájának” – Kizárták a valódi fotóval pályázó alkotót az AI kategóriából

Miles Astray amerikai természetfotográfust nemrégiben kizárták a 2024 Color Photography Contest – 1839 Awards fotópályázatának AI kategóriájából, miután a harmadik helyezett – egy flamingót ábrázoló – fotójáról kiderült, hogy az valódi fénykép. A pályázatot többek között a The New York Times, a Getty Images, a Phaidon Press, a Christie’s és a Pompidou központ munkatársai bírálták el. Az eset rámutat a technológiai fejlődés és a művészet határainak elmosódására, valamint arra, hogy mennyire nehéz megkülönböztetni a valódi és az AI által létrehozott képeket.

Portrait of Britain Vol.6 – Válogatás Nagy-Britannia legnagyobb fotókiállításának képeiből

A Portrait of Britain címmel valósult meg az a különleges tárlat, amelyet a British Journal of Photography szervezett. A fotográfiai magazin hatodszor hirdette meg nyílt pályázatát, amelyre ezúttal is olyan pályamunkákat vártak, amelyek az Angliában élő emberek történeteit dolgozzák fel. A legjobb alkotásokból megvalósult esemény a szigetország legnagyobb fotográfiai kiállítása, szerte Angliában láthatóak lesznek a képek különböző köztereken. Az idei kiállítássorozatot február 8-ig lehet megtekinteni.

Az igazságot kutatják az OpenWalls Arles Vol.4 díjnyertes fényképei

A British Journal of Photography és a Galerie Huit Arles együttműködésében létrejött OpenWalls Arles egy nemzetközi fotográfiai díj, amelynek célja, hogy a feltörekvő és a már befutott fotográfusok legfrissebb és legjobb munkáit bemutassa. Az így létrejövő kiállítás helyszínét a délkelet-franciaországi Arles városa adja, amely az ország egyik legfontosabb történelmi és kulturális központja.

Ezek a képek a megosztottság idején is az egységet jelképezik – Válogatás a Portrait of Humanity vol.5 fotópályázat képeiből

A Portrait of Humanity minden évben olyan figyelemre méltó portrékat ismer el, amelyek azokat a pillanatokat örökítik meg, amelyek közül több a társadalmunk mély megosztottságát tükrözik. Oroszország ukrajnai inváziója miatt számtalan menekült hagyta el az országot, az Iránban folyó tüntetések világszerte felkavarták a közvéleményt, Nagy-Britanniában a munkások sztrájkhullámot indítottak el.

Portrait of Britain Vol. 5 – Válogatás Nagy-Britannia legnagyobb fotókiállításának képeiből

A portrékon Nagy-Britannia legkülönfélébb társadalmi rétegeinek tagjai tűnnek fel: az észak-londoni cowboytól a skót futballrajongón át, olyan ismerős arcokig, mint Grayson Perry és David Attenborough. A fényképek Nagy-Britannia emblematikus címkéiként is működnek, és a nézőket generációkon, földrajzi helyeken és nemeken átívelő utazásra invitálják.

Tovább

23 fotó a BJP International Photography Award 2021 fotópályázat díjnyertes képeiből

A díjazottak nemzetközi szférát képviselnek, a munkáik a történelmi vagy hagyományos tematikákat megújult nézőpontból tárják fel. Találkozhatunk a főáramban ritkán feltárt történetekkel, vagy ha találunk ismerős tematikát, azt új megvilágításban fogjuk tapasztalni – ilyen például a női test vagy a természet motívuma.

20 fotó a Female in Focus 2022 fotópályázat legjobb egyéni képeiből

Az idei, női fotográfusok számára meghirdetett Female in Focus pályázati felhívása az otthon megfogalmazását járta körül. A nyertesek között 20 egyedi fotográfia is helyet kapott, melyek a British Journal of Photography magazin szerkesztői szerint a női fotográfia különleges erejét mutatják meg.