Címke: fotópályázat

A világ fekete-fehérben – Válogatás a reFocus Awards fotópályázatának díjnyertes képeiből

A kifejezetten fekete-fehér fényképek számára kiírt pályázatra mintegy 49 országból érkeztek pályaművek. A 2022-ben alapított reFocus Awards célja, hogy a legtehetségesebb művészeknek adjon nagyobb publicitást, hogy műveiket többen megismerhessék. Az idei versenyre nevezett képek különböző témákat dolgoznak fel, a kitüntetett fényképek között láthatunk utcai fényképeket, amelyek meghökkentő pillanatokat örökítenek meg, absztrakt csendéleteket, vagy éppen az állatvilágból inspirálódó alkotásokat is.

Tovább

Magyar díjazottak az Analog Sparks 2024 nemzetközi fotópályázatán

Az immár második alkalommal megrendezett Analog Sparks Nemzetközi Analóg Fotópályázat egy magyar–amerikai fotóművészeti együttműködés eredménye, melynek ötletadója Kóti Réka fotográfus, az Analog Sparks Instagram közösség és az erre alapuló fotópályázat és kiállítás sorozat alapítója.

Válogatás a Biodómban megrendezett World Press Photo kiállítás képeiből

A World Press Photo Foundation egy globális platform, amely összekapcsolja a sajtó- és dokumentarista fotográfusokat és a világ közönségét megbízható történetmesélésen keresztül. A World Press Photót 1955-ben alapította egy csoport holland fotográfus, akik a World Press Photo pályázatot szervezve nemzetközi közönség elé akarták tárni munkájukat. Azóta a World Press Photo pályázat a világ egyik legtekintélyesebb versenyévé nőtte ki magát, és a bemutatott képeket az egész világban láthatják az érdeklődők. A tavalyi év legjobb sajtóképei hazánkban ezúttal a Biodómban lesznek láthatók 2024. október 27-ig.

Ezek a legjobb utcai fényképek – A LensCulture kihirdette a Street Photography Awards 2024 nyertes alkotóit

A LensCulture által életre hívott fotográfiai díj célja évről évre az, hogy a legkiemelkedőbb utcai fényképeket jutalmazza. Az idei verseny díjazott és döntőbe került alkotásai a világ számos országának életébe engednek betekintést. A kitüntetett munkákon egyaránt találkozhatunk rejtett kisközösségekkel, nyüzsgő metropoliszokkal, amelyek mind ritkán látható történetekről mesélnek.

Egy magyar fotográfus nyerte a Black and White Photo Awards kreatív különdíját

Idén harmadik alkalommal rendezték meg a Black and White Photo Awards versenyét, amely a fekete-fehér fényképezést ünnepli. Az évenként meghirdetett művészeti pályázat évről évre egyre több nevezőt vonz, a mostani versenyre már közel 5000 fénykép érkezett a világ különböző pontjairól. A művészeti verseny fejlődését jól mutatja, hogy idén komolyabb pénzdíjakat osztanak ki az új szponzoroknak köszönhetően, illetve egy új különdíjat is létrehoztak, amelyet egy magyar fotográfus nyert el. A korábbiakhoz hasonlóan a zsűri augusztus 19-én, a fotográfia világnapján hirdette ki idei nyerteseit.

AI által generált képeken mutatták meg tinédzserek milyen lesz Berlin 2124-ben – Ezek az Utopia 2124 pályázat nyertes munkái

A C/O Berlin és az IFA nemrég jelentette be a 2024. július 29. és augusztus 3. között megrendezett Teens Workshop Utopia 2124 pályázat négy nyertesét. A C/O Berlin Education keretében tartott workshopon huszonnyolc 12 és 17 év közötti tinédzser kapott lehetőséget, hogy a professzionális workshopvezetők irányításával megörökítsék környezetüket, és az új, mesterséges intelligencia alapú eszközöket felhasználva megalkossák saját személyes utópiájukat 100 év távlatára.

Magyar díjazottat hirdettek a 2024-es iPhone Photography Awards nyertesei között

Nemrég ismertették a 2007 óta megrendezésre kerülő iPhone Photography Awards idei nyerteseinek listáját. A tizennégy különböző műfajban és témában meghirdetett, kezdetektől nagy nemzetközi érdeklődésre számot tartó díj Travel kategóriájának harmadik helyezettje a magyar Somogyi Gyula lett.

A természet utáni állapot dokumentumfényképeit díjazta a C/O Berlin

A C/O Berlin a Crespo Alapítvánnyal közösen hívta életre az After Nature-díjat azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a fotográfia és a természet kapcsolatára. A zsűri ezzel a díjjal olyan nemzetközi művészeket jutalmaz, akik a fotográfiát arra használják, hogy bemutassák az emberi beavatkozás hatására megváltozó természeti tájakat, és kritikát fogalmaznak meg ezzel kapcsolatban. Az idei két győztes sorozat először az ausztriai Amerika Hausban lesz látható szeptember 14-től január 23-ig, a tárlat ezt követően a Crespo Alapítvány németországi kiállítóhelyére, az Open Space-be költözik.

A világ mamái – a Portrait of Humanity 6. egyik győztes sorozata

A főként Szaharától délre fekvő afrikai országokból származó, gyakran jogi státusz nélkül élő, havi néhány száz euróból tengődő nők házi készítésű ételeket kínálnak az arra járóknak, amelyeket vagy otthonukban, vagy a helyszínen főznek. Egy csoportjuk összefogott, hogy a közösség és a gondoskodás jegyében közösségi étkeztetést indítson. Ők a „Grigny mamái”. Mint gondoskodó matriarchák, családjukat és közösségüket a vállukon hordozzák, és helyi ikonná váltak.

Tovább

Barátság, közösség, bizalom – a Portrait of Humanity 6. egyik győztes sorozata

Egyszerűbben fogalmazva, ez a projekt a barátságról és a támogatásról szól. Azokról a csendes lázadásokról, amelyek bennünk zajlanak, és amelyek remélhetőleg elismerésre találnak a saját békénk érdekében. Pillar elmondta nekem, hogy már akkor, amikor először találkoztunk, érezte a jelenlétemet és a spirituális kétségbeesésemet; saját otthontalanságomat önmagamban.

Pusztuló oázisok roncsolt fotókon – a Portrait of Humanity 6. egyik győztes sorozata

Napjainkban Marokkó ad otthont a világ legnagyobb vizes élőhelyeinek, amelyek azonban az éghajlatváltozás miatt egyre nagyobb veszélyben vannak, a művész munkájában arra törekedett, hogy képeivel rávilágítson az emberiség és a természet közötti kapcsolatra. Azért, hogy ezt a jelentést még jobban elmélyítse, a sorozat fényképeit különböző savas oldatokkal kezelte, hogy az így létrejött roncsolt felület egyfajta metaforaként utaljon a pusztuló oázisokra.

Az élet ritmusa – a Portrait of Humanity 6. kiadásának győztes egyéni fényképei

A Portrait of Humanity fotópályázat a Portrait of Britain kezdeményezésből indult, ám amíg utóbbi csak Nagy-Britanniára koncentrált, addig előbbi a világ minden tájáról fogad nevezéseket. Idén hatodik alkalommal szervezték meg a pályázatot, amelyre hat kontinens 23 országából érkeztek pályaművek, a zsűri most 30 fényképet, és további három sorozatot tüntetett ki. A zsűri célja az volt, hogy olyan műveknek adjanak megjelenési lehetőséget, amelyek a közös tapasztalatok, vagy éppen az egyéni élmények mentén mesélnek el egy történetet a világból.

Gyarmati élet, keleti hagyományok, és megmentett családtörténetek a C/O Berlin pályázatának legjobb alkotásain

A C/O Berlin Talent Award minden évben olyan harmincöt év alatti művészeket és elméleti szakembereket jutalmaz, akik kiemelkedő munkájukkal fiatalon is sokat tettek hozzá a fotográfia médiumához. A művészeti kategóriában a zsűri négy művészt juttatott shortlistre, illetve egy abszolút győztest is kihirdetett. A zsűri a művészeken felül egy fotográfiai teoretikust is díjazott, aki a győztes pályázó sorozatáról publikál majd egy nagyszabású esszét, illetve egy interjút is készíthet vele. A fődíjas alkotó fényképeit és az azokról készült tanulmányt a C/O Berlin egy önálló kötetben fogja közreadni.

Táj, család, történelem – Válogatás Laila Stevens: The Clayton Sisterhood Project című sorozatából

Az Amerikában élő fotográfus, Laila Stevens a fekete közösség tapasztalataival, a portrék és tájképek személyes narratívába illesztésével kísérletezik. Most kitüntetett projektjét akkor kezdte el fényképezni, amikor 2021-ben először utazott Észak-Karolinába, hogy meglátogassa tágabb családját. Ekkor szembesült a déli táj történelmi súlyával, ami családja múltjára is emlékeztette. Ez a megható élmény volt az, amit a történelmi múlt, és a közvetlen jelen kapcsolatával dolgoz fel döntőbe jutott alkotásaival.

Egy indiai kisváros fotóműtermének öröksége – Válogatás Abhishek Khedekar Dapoli, Lost and Found című sorozatából

Abhishek Khedekar döntőbe jutott sorozatában egy olyan fotográfus előtt tiszteleg, akinek fényképei áthatották a mindennapi életét. Khedekar a tenger mellett nőtt fel, gyerekkorában sok időt töltött Dapoliban, amely India nyugati partvidékén fekszik. A fotográfus ekkoriban számtalan délutánt töltött azzal, hogy barátaival a várost övező hegyekben, vagy a folyóparton játszott.