Címke: 18+

Válogatás a XXII. Szentesi Aktfotó Biennálé képeiből

A Szentesi Művelődési Központ és a Szentesi Fotókör az első meghívásos aktfotó pályázatot 1982-ben rendezte meg Szentesen, de az 1983-as nyílt Aktfotó Pályázattól kezdve már kétévenként hirdették meg a pályázat kiírását, idén már a 22. alkalommal. A XXII. Szentesi Aktfotó Biennáléra 41 alkotó 243 munkával pályázott, mely anyagból a zsűri 35 szerző alkotását választotta ki a szentesi Tokácsli Galériában megrendezett kiállításra.

Tovább

„Kertészt tisztelem és kötődőm hozzá” – Válogatás Vizi András Distortions című sorozatából

A Distortions című fotósorozatomban torzító tükörrel készítek portrékat és test-tanulmányokat, reflektálva a közösségi médiában megjelenő digitális képmódosításokra, és az ezzel együtt járó gyakori testképzavarra. A torzító tükör segítségével egyfajta kiszámíthatatlan transzformáció megy végbe. Egy plusz réteg kerül közém és a modell közé, ami a valóságot teljesen elgörbítve, megváltoztatja a test észlelését, és lényegtelenné teszi annak megítélését.

„Jó képet csinálni olyan, mint szeretkezni” – Saudek képei a Műcsarnokban

Saudek volt az egyik első cseh származású fényképész, akinek munkásságát a nyugati világ is elismerte, így egészen a nyolcvanas évekig hazájában nemkívánatos személy volt. Fényképei – melyek főleg ellentétekre épülnek – a következő témákat járják körül: a szexualitás, a nő és a férfi viszonya, öregség és fiatalság, ruhában és ruhátlanul.

Válogatás a kortárs fotóművészet egyik legvitatottabb alkotójának képeiből

Immár 41. alkalommal rendezik meg az AIPAD szervezésében a The Photography Show eseményt New Yorkban, melyhez kapcsolódva ebben az évben az Etherton Gallery a Paris Galerie Baudoin Lebonnal együttműködve rendez egy kiállítást, amely az elmúlt 50 év egyik legfigyelemreméltóbb és legvitatottabb fotográfusát, Joel-Peter Witkint ünnepli.

Megrázó képek Indiából – Válogatás Anindito Mukherjee A halálos második hullám című sorozatából

Bár a járvány és a vele járó szociális válság dokumentálása az elmúlt években univerzális témája volt rengeteg fotográfusnak világszerte, az Indiát kirívóan drasztikusan sújtó pandémiát Mukherjee megindítóan, mellbevágóan, de mégis humánus módon tárja elénk a rögtönzött krematóriumok és tömegkórházak képein keresztül.