Címke: kiállításajánló

Terepszemle – Birtalan Zsolt kiállítása a Foton Galériában

Birtalan Zsolt az első budapesti World Press Photo kiállítás és az 1984-es André Kertész kiállítás hatására kezdett el fényképezni. Dolgozott napilapnál, majd magazinoknál fotográfusként, reklámfotó-stúdióban, később tíz éven át a legnagyobb hazai magazinkiadónál képszerkesztőként. Az utóbbi években szabadúszóként az alkalmazott fotómunkák mellett az önálló alkotómunkára koncentrál.

Tovább

A világ, ahogyan mi látjuk – Gondolatok a Capa Központ Pictorial 10 című csoportos kiállításáról

Tizedik „születésnapját” ünnepli a Pictorial Collective elnevezésű, kortárs fotográfusokat tömörítő művészcsoport. A jubileumi évforduló alkalmából grandiózus méretű (200 fotót) bemutató kiállítást rendezett a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ. A nagyszabású tárlaton a csoport tizenhárom tagjának munkásságából mutatnak be egy-egy sorozatot a kurátorok

Egy budapesti pályaudvar élete képekben – Stalter György: Átrendeződés/ Rákosrendező (2012–2021)

Közel tíz évig fényképeztem Budapest belvárosától, a Nyugati pályaudvartól alig 3 kilométerre elterülő, százhektárnyi Rákosrendező pályaudvar életét, szubkultúráját: az állomás épületét, a vonatokat, a környék hajléktalanokkal belakott zugait és a graffitiket.
A környéken nőttem fel, így láthattam fénykorában, pusztulásában és elmúlásában is. A fővárosnak ez a jellegzetessége ugyanúgy el fog tűnni, mint a Város a városban/Józsefváros (2010) című könyvem helyszínei.

Viscosity – Üveges Mónika kiállítása a Foton Galériában

A Foton Galériában megrendezett kiállításon bemutatott Viscosity című sorozat folytatja azt az Üveges Mónikánál meghatározó tendenciát, mely a hagyományos keretet hajlott ágakra cseréli, ám ezúttal a korábbiaknál drasztikusabb módon lép ki a térbe, és ezzel a festészet és a szobrászat egységét teremti meg.

A hazugság keresése – Interjú Esterházy Marcellel

Esterházy Marcell a Képző Intermédia szakán végzett 2003-ban, majd évekig Marseille-ben és Párizsban élt és alkotott. Factum című nemrégiben megnyitott kiállítása illeszkedik az alkotó eddigi praxisába, mégis új tematikákat és megközelítéseket is beemel. Intézményi és mediális kérdésekről, a munkamódszeréről és az elmúlt év rá gyakorolt hatásairól beszélgettünk.

A buja természet és a megrendítő múlt „exhumálása” Sally Mann fotográfiáin

2021. augusztus 28. és október 30. között kerül megrendezésre Sally Mann legújabb kiállítása a párizsi Galerie Karsten Greve kiállítótermeiben, ahol az amerikai fotográfus két ikonikus sorozatából, a kétezres évek fordulóján készült Deep South és a Battlefields című szériákból láthatnak harminc nagy formátumú nagyítást az érdeklődők.

Képek a Rákosi- és a korai Kádár-korszak börtönvilágáról – Kovalovszky Dániel: Egy pokoli színjáték díszletei

Munkámban az emberi szabadság és demokrácia törékenységét kezdtem el vizsgálni, végigjárva Magyarországon a kommunista diktatúra meghatározó helyszíneit jelenkori állapotukban. Ennek a politikailag megosztó és társadalmilag mindmáig feldolgozatlan időszaknak is a legsötétebb bugyraiba teszek látogatást; a Rákosi és a korai Kádár-korszak börtönvilágába. A bejárandó idősíkot az első munkatáborok nyitásától, 1945-től, egészen az 1963-as “nagy” amnesztiáig jelöltem ki.

Tovább

Hétköznapok romjai – Gondolatok a Kiscelli Múzeum Élet/Kép című kiállítása kapcsán

Ezek a képek azt is bizonyítják, hogy mindaz, amit egy adott pillanatban természetesnek – ha úgy tetszik, bevett életképnek – gondolunk, mennyire törékeny konstrukció, és a megváltozott körülmények milyen gyorsan alakítják át a hétköznapi gyakorlatokat megszokássá. A műfajnak és a kiállításnak azért is lehet most jelentősége, mert egy ilyen, folyamatosan változó habitusrendszerben élünk.