Absztrakció és racionalitás után – interjú Geibl Katával
Interjú Geibl Kata fiatal fotóművésszel, aki jelenleg a hágai Photography and Society szakon folytatja tanulmányait, legújabb anyaga pedig bejárta a nemzetközi fotómagazinok világát.
Interjú Geibl Kata fiatal fotóművésszel, aki jelenleg a hágai Photography and Society szakon folytatja tanulmányait, legújabb anyaga pedig bejárta a nemzetközi fotómagazinok világát.
“Ha a piac nem pörög, hát marad az esemény ilyen-olyan színvonalú kipipálása a résztvevők részéről. Csak hab a tortán, és valóban becsülendő, aki mindettől függetlenül tud és akar hibátlanul, messzemenően professzionálisan bemutatkozni…”
“Fontos kiemelni, hogy ilyen jellegű csoportos kiállítást rendezni nagyon nehéz feladat: a művészek nem adott témára alkotnak, a kurátoroknak pedig hozott anyagból kell dolgozniuk, hiszen mind az alkotók, mind pedig a program keretében megvalósult művek adottak.”
Október első hetében a legnagyobb aukciós házaktól vásárolhatunk csúcsminőségű fotót!
“A különböző tevékenységek fázisfotóit van Beek kiragadja az eredeti kontextusból és saját, szubjektív szempontjai szerint csoportosítja őket, elsősorban ikonográfiai, vagy vizuális összecsengések alapján.”
“A munka olyan, mint egy több dimenziós puzzle, amelyben a kirakós játék nem pusztán síkban, hanem térben is zajlik, így, sok esetben, ami síkban nem illik össze, a térben mögötte lévő formákkal már igen, és ez sokszorozódhat, több formával is létrejöhet kapcsolat.”
“Gáldi Vinkó Andi sorozata az Anya sűrű és megrázó valóságának labirintusába vezet be.”
“A Hellyel kívánt jelentés alkotói arról beszélnek, hogy milyen nehéz bármit is elmondani, ráadásul a képek nyelvén. De a nehézség megmutatása már több is, mint félsiker.”
“Kessels sorozatai azért is izgalmasak, mert mindegyikhez tartozik egy-egy kitalált vagy megtalált történet, amelyen keresztül betekintést nyerhetünk az adott karakter vagy egész család történetébe, ezáltal kicsit mi is részesei lehetünk annak.”
“A Hiányzó történetek sorozat New Yorkban élő, magyar holokauszt túlélőkkel készített interjúk, portré- és tárgy-, illetve enteriőr képek összessége. “
Bartha Máté nyerte, Laure Tiberghien-nel megosztva a 2019-es arles-i fotófesztivál feltörekvő tehetségeknek kiosztott díját, a Prix Découverte Louis Roederer-t.
“Nita Vera egyik előszeretettel felidézett képe, hogy az életünk nem más, mint egy véget nem érő színielőadás, ahol az emberi szenvedélyeket játsszuk le nap mint nap.”
“A művész a létezés alapjához, vagy csontvázhoz hasonlítja a raklapot. Annak szétszedése így átvitt értelemben a lét megkérdőjelezése, ahol a látszólagos, de valójában nem megtörtént “összerakás” visszavisz a kiindulópontba.”
The exhibition titled Ag provided a novel interpretative framework for Dobokay’s work by offering a reflective approach to the knowledge cycle.
“Üdítő látni azt a felszabadult, más területek, médiumok irányába nyitott szemléletmódot, és a mögötte álló megalapozott szakmai tudást, melyet ennek a négy alkotónak a mestermunkája tükröz.”