Fotótörténet – Terry O’Neill: Faye Dunaway a Beverly Hills Hotelben (1977)
24 • 08 • 11Baki László
Terry O'Neill 1977-ben készült fotóján Faye Dunaway látható egy medence mellett ülve, az előző esti Oscar-díjátadóról beszámoló újságok társaságában. A kép nem csupán egy emlékezetes pillanat megörökítése, hanem a hollywoodi álomgyár feszültségeinek és magányának szimbóluma is.
Terry O'Neill évekkel korábban találkozott először Dunawayjel az 1975-ös A Keselyű három napja című film forgatásán. A The Cutnak 2015-ben adott interjújában O'Neill elmondta, hogy az Oscar-díj utáni kép ötletét a People magazin számára készített fotózás során vetette fel Dunawaynek, amely a győzelmét vetítette előre.
„Azt mondtam neki: »Voltam már az Oscar-gálán. Ha nyersz, mindig ugyanazokat a képeket készítik rólad a sajtószobában, miután átveszed a szobrot.«”
„Faye azon az éjszakán teljesen kimerült volt. Tudtam, hogy valami különlegeset akarok megörökíteni – egy pillanatot, ami nem csak az ő győzelmét mutatja, hanem mindazt a súlyt is, ami ezzel jár. (...) Szerettem volna megörökíteni azt a pillanatot – a következő reggelt –, amikor a színész felébred, és feltűnik neki, hogy egyik napról a másikra nemcsak sztár lett, hanem milliomos is.”
Terry O'Neill és Faye Dunaway különleges kapcsolata ezen a képen keresztül is visszaköszön. A fotográfus és a színésznő közötti bizalom lehetővé tette, hogy O'Neill egy ilyen mély és személyes pillanatot rögzítsen fényképezőgépével. Dunaway és O'Neill végül 1983-ban házasodtak össze, de néhány évvel később elváltak. Dunawayről, mint témáról, O'Neill így nyilatkozott:
„Faye hihetetlenül együttműködő volt. Megértette, hogy a fotó több lesz, mint egy egyszerű portré; mert ez a kép beszélni fog a színészi pálya mögötti valóságról is.”
A fotó azóta ikonikus státuszt ért el, és Dunaway, aki a maga módján élte meg a hollywoodi csillogást és magányt, egy örökre emlékezetes pillanatkép részévé vált.
A fotó-történet rovatunk korábbi cikkei ezen a linken olvashatók el.