Galéria

Retrospektív kiállításon láthatók Sabine Weiss, az egyik utolsó humanista fotográfus képei

„Ami a nézőnek feltűnik, az az elszigeteltség és néha a gyengéd szomorúság érzése, amely ezeket a későbbi fotókat jellemzi, ahol a gyerekek és az idős emberek közös törékenységükben hasonlítanak egymásra. Melankólia és néha sötét komorság árad ezekből a képekből, amely ellentétben áll a fotográfus élénk, játékos személyiségével, amely felett az idő, úgy tűnik, nem tud úrrá lenni.”

Tovább

Zoltai András: MAJULI

Majuli a világ legnagyobb folyami szigete, amely az észak-kelet indiai Asszámot keresztül szelő fenséges Brahmaputra folyón terül el. A szigeten megtapasztalt harmonikus, ugyanakkor disztópikus mindennapok szimbolikussá váltak számomra, és rádöbbentettek arra, hogy a helyiek értelmezése a problémáról teljesen eltérő, mint amit egy külső szemlélő elsőre gondolhat.

20 fotó a Female in Focus 2022 fotópályázat legjobb egyéni képeiből

Az idei, női fotográfusok számára meghirdetett Female in Focus pályázati felhívása az otthon megfogalmazását járta körül. A nyertesek között 20 egyedi fotográfia is helyet kapott, melyek a British Journal of Photography magazin szerkesztői szerint a női fotográfia különleges erejét mutatják meg.

Fókuszban az MFSZ új tagjai: Gál András

A Magyar Fotóművészek Szövetsége 2022-ben tagfelvételt hirdetett, ahol egy kétfordulós pályázaton bírálták el a jelentkezők portfólióját vagy fotószakírói tevékenységének ismertetését. A tavasszal bejelentett döntés értelmében 4 fővel bővült az MFSZ tagjainak száma, akiknek művészeti tevékenységét itt a Punkton is bemutatjuk.

Az Omega lakosztályok – Lucinda Devlin fotói az amerikai börtönök kivégzőszobáiról (1991)

Az 1947-ben született Lucinda Devlin 1991-ben kezdett el fotósorozatot készíteni az Egyesült Államok vidéki börtöneinek gázkamráiról, méreginjekciós kivégzőszobáiról, villamosszékeiről és a halálra ítéltek cellasoráról „Omega lakosztályok” (The Omega Suites) címmel, amely a görög ábécé utolsó betűjével a kivégzés véglegességére utal.

Tovább

18 fotó a Cortona On The Move fotófesztivál kiállításainak képeiből

Az idén tizenkettedik alkalommal megrendezett Cortona On The Move fesztivál célja a kortárs fotográfia terjesztése és népszerűsítése, új látásmódok és a vizuális kommunikáció eredeti formáinak keresése. Galéria rovatunkba a 2022. október 2-ig tartó fotófesztivál kiállításainak képeiből válogattunk.

Fókuszban az MFSZ új tagjai: Glázer Attila

A Magyar Fotóművészek Szövetsége 2022-ben tagfelvételt hirdetett, ahol egy kétfordulós pályázaton bírálták el a jelentkezők portfólióját vagy fotószakírói tevékenységének ismertetését. A tavasszal bejelentett döntés értelmében 4 fővel bővült az MFSZ tagjainak száma, akiknek művészeti tevékenységét itt a Punkton is bemutatjuk.

Ladocsi András – Swallow (2018)

Négy és tizennyolc éves korom között versenyszerűen úsztam. Ennek a 14 évnek a java úgy telt, hogy reggel elmentem edzeni iskola előtt, majd bementem az iskolába, és amint vége lett, mentem vissza edzeni. Ezután keveredtem csak haza a családi környezetbe. A sorozatom ezt az élethelyzetet dolgozza fel.

Fókuszban az MFSZ új tagjai: Schreck Monika

A Magyar Fotóművészek Szövetsége 2022-ben tagfelvételt hirdetett, ahol egy kétfordulós pályázaton bírálták el a jelentkezők portfólióját vagy fotószakírói tevékenységének ismertetését. A tavasszal bejelentett döntés értelmében 4 fővel bővült az MFSZ tagjainak száma, akiknek művészeti tevékenységét itt a Punkton is bemutatjuk.

„A fotográfiáról mit sem sejtő lesz a jövő analfabétája” – Moholy-Nagy László

A 352 oldalas album azokat a kontaktképeket mutatja be, melyek a művész Amszterdam, London és Chicago közti utazásainak időszakában keletkeztek. A több mint 1000 fényképet és egyéb illusztrációt tartalmazó kötet teljes rálátást nyújt Moholy-Nagy termékeny fotográfiájára, annak húszas évek közepi-végi tetőpontjától az alkotó Egyesült Államokba való 1937-es kivándorlásáig.

Hátukon viszik a jövőt – Bányász Anna kiállítása a Foton Galériában

A munka és az állatok szeretete az az örökség, amely a tradicionális mezőgazdaság szép és (elsőre) kevésbé szép oldalát is megmutató fényképeken visszaköszön. Bányász felváltva forgatja a vasvillát és a fényképezőgépet, így szó szerint testközelből láttatja ezt a néha romantizált, néha démonizált világot.