Válogatás a Mobile Photography Awards 2021 díjnyertes képeiből
A kanadai székhelyű Mobile Photography Awards (MPA) szervezői 11. alkalommal hirdették ki a nemzetközi fotográfia okostelefonnal készített legjobb alkotásait.
A kanadai székhelyű Mobile Photography Awards (MPA) szervezői 11. alkalommal hirdették ki a nemzetközi fotográfia okostelefonnal készített legjobb alkotásait.
A Part One: The Mountain címében megnevezett hegy mondhatni ősi szimbólumként az archetipikus értelmezések felé tereli a befogadót: egy olyan helyszínre vannak adaptálva Alex Prager szereplői, amely elemeli őket a hétköznapoktól egy szakrális – vagy kevésbé fennkölten – egy nem evilági térbe, ahol mégis esszenciálisabban jelennek meg attribútumaik és válnak önmagukban értelmezésre alkalmas jelenségekké.
A non-profit Exposure Fotográfiai Fesztivál a kanadai Alberta tartományban 2022 februárjában immár 18. alkalommal került megrendezésre. A fesztivál központja Calgary, de ezen kívül még hat másik város ad helyszínt a különböző fotográfiai kiállításoknak és eseményeknek.
A Copy című sorozat a kamera nélküli (cameraless) fotográfia területén belül értelmezhető, chemigram technika alkalmazásával készült. A másolat fogalmának képi megjelenítése a fekete-fehér fotópapír fizikai-kémiai tulajdonságaira alapozva realizálódik.
Michał Dyjuk a lengyel kulturális és nemzeti örökségvédelmi miniszter ösztöndíját kapta 2021-ben, ugyanebben az évben A tehenek megérzik a halál szagát című alábbi sorozatával a Black & White Photography Awards fotópályázat 2. helyezettje lett.
Kis-Kéry Anna szembefordul a sztereotip elképzelésekkel és feloldja a női gátlásokat a szépség fogalmának újradefiniálásával. Szakadatlan szépség című sorozatával reprezentálja, hogy a valódi női szépség kortalan, formátlan és belülről eredő.
Mire is szeretnék reflektálni ezekkel a nem tökéletes, szépen rendberakott világot ábrázoló képekkel? Engem a steril, tökéletes világ nem tud megindítani a gondolkodásban.
Karolina Wojtas az iskola fojtogató élményéből táplálkozva sikeres lázadó művészi gyakorlatot alakított ki. Az összes képének és kiállításának az indulat és a káosz az alapja. Abzgram című fotósorozata az oktatásban szerzett negatív élményeinek közvetlen kommentárja.
Az itt látható fotográfiák java része az 1970-es évek derekán született. Ez a korszak olyan korai „képdömping” időszak volt, mely tárgyiasult fényképekkel: papírképekkel árasztotta el a világot, s benne Bács-Kiskun megyét is.
A pályázatra 61 országból több mint 340.000 kép érkezett, és több mint 170.000-en neveztek be az Open versenyre, ahonnan a nemzeti díjazottak (National Awards) fotóit is kiválasztotta a zsűri
Shwe Wutt Hmon – 1986-os születésű szabadúszó dokumentarista fotográfus – munkái középpontjában a feminizmus, a közösségek identitása és az emberek közötti kapcsolatok állnak. Az alkotó gyakran épít be verseket, szövegeket és rajzokat munkáiba.
„A tűz pusztít és újít” – A tűz a tematikája a Prix Pictet kilencedik versenyének 22 • 01 • 30A Fehér Vera A svájci Pictet & Cie Bank által 2008-ban alapított Prix Pictet-díj a világ egyik legnagyobb fotográfiai díja a fenntartható fejlődés területén, amely a fotográfia eszközét felhasználva globális jelentőségű üzeneteket közvetít széles körben. A […]
Bár a járvány és a vele járó szociális válság dokumentálása az elmúlt években univerzális témája volt rengeteg fotográfusnak világszerte, az Indiát kirívóan drasztikusan sújtó pandémiát Mukherjee megindítóan, mellbevágóan, de mégis humánus módon tárja elénk a rögtönzött krematóriumok és tömegkórházak képein keresztül.
A Portrait of Britain méretét és küldetését tekintve úttörő jellegű tárlat. Az emberekről készült és az embereknek szánták – ez az ország legnagyobb fotókiállítása, s minden évben több millióan nézik meg országszerte.
Vigneau munkáiban elsősorban az emberi lény testi-lelki határát kutatja, azt a tünékeny teret, ahol a szabadság váratlan, merész, ugyanakkor törékeny pillanata felbukkan.