Menü

Maurer Dóra és a magyar neoavantgárd filmjeit vetítik a TATE-ben

14 • 01 • 20PUNKT

Maurer Dóra majd egy évig tartó TATE-béli kiállítása az elkövetkező napokban komoly hármas programcsomagot kínál a befogadóknak.

Január 16-án az alkotóval a TATE Modern igazgatója, Frances Morris és Páldi Lívia kurátor beszélgetnek.  A január 17-én és 18-án megrendezendő filmvetítéseken pedig Maurer Dóra ritkán látható rövidfilmjeit mutatják be a Triolák (No.1, 1977), az Inter-Images 1-3 (1989-1990), a Jeney Zoltánnal közösen jegyzett Kalah (1981), és a Térfestés, Buchberg (1982-1983) címűeket.

0103

Maurer Dóra: Reverzibilis és felcserélhető mozgásfázisok. Etűd No. 4., 1972. Fotó: MoMA

Kiváló döntés volt azonban, hogy Maurer műveit nem pusztán önmagukban mutatják be a tárlaton, hanem belehelyezik azokat a magyar neoavantgárd kontextusába. Az alkotó filmjeit ugyanis olyan alapművekkel együtt vetítik, mint Bódy Gábor Négy bagatellje (1975) és Hajas Tibor Öndivatbemutatója (1976). Emellett, nem utolsósorban teret kap két Háy Ágnes, és egy-egy Legéndy Péter és Birkás Ákos rövidfilm is.

Maurer Dóra filmjeinek teljes együttesét 2018-ban, a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum által rendezett Hajtogatott idő című retrospektívjén láthattuk, amelynek katalógusa is elérhető.

A Kalah Nemzeti Filmintézet Filmarchívum jóvoltából elérhető, megnézhető.