Címke: könyvajánló

„Mert ha soha nem láttam volna a napsütést, talán nem bánnám az esőt” – Pacifico Silano a PaperLab Galériában

Pacifico Silano Paris Photo/Aperture First Book Prize jelölt I Wish I Never Saw the Sunshine című munkája egy olyan generációs traumát dolgoz fel, amely átível a meleg és queer identitások, a maszkulinitás mai jelentése és lehetőségei, a személyes emlékezet és az emlékezetpolitika, valamint a transzgenerációs gyász kérdésein egy meglepő és sokrétű felosztású koncept-fotókönyv formájában.

A fotó ereje – Peter Fetterman: The Power of Photography

A The Power of Photography könyv ereje abban rejlik, hogy egyszerre kezelhető a 20. századi (angolszász-amerikai) fotográfia tömény és sűrített történeti áttekintésének, valamint a szerkesztő személyes fotónaplójának, ami globális kérdésekre reflektál egy mindenki számára megterhelő időszakban a fotó médiumán keresztül.

„Én a dalszövegeimet is képekben látom” – Ujj Zsuzsi: Első füzet

Számtalan apró érdekesség teszi a füzetet elgondolkodtatóan hitelessé. A papírminőség, a tipográfia és a képek fénymásolt-kitört keménysége az összhangzatot már az első fellapozáskor az 1980-as évek szamizdat-hangulatába sodorja, és ezt az egyfajta tiltottság-érzést pedig később a tartalom is képes tovább árnyalni.

„Soha nem gondoltam arra, mi lesz a képek sorsa” – Válogatás Rédei Ferenc fotóalbumának képeiből

„Ami biztos, soha nem gondoltam arra, mi lesz a képek sorsa, a történelmi távlat egy magamfajta napilapos fotósnak ismeretlen fogalom volt. Most is csak a kérdés foglalkoztat, vajon ezek a képek működnek-e az írások nélkül? Már csak azért is, mert vannak köztük olyanok, amelyek szigorú fotósszakmai szempontok szerint messze vannak a jótól.”

Az atlasz továbbélése – Gerhes Gábor: ATLAS

A múlt szerteágazó és befejezetlen kutatásokat, a jövő kérdéseket és még fel nem tárt titkokat rejt. És éppen ebbe a kontextusba helyezve, és ezáltal élővé téve válik izgalmassá az ATLAS-projekt és az elkészült könyv.

Kanada régi színes képeken – Válogatás Fred Herzog életművéből

Fred Herzog – aki már az ötvenes-hatvanas években is színesben fényképezett – több mint ötven évig majdhogynem kizárólag Kodachrome diafilmmel dolgozott, s csak az elmúlt évtizedben vált lehetővé – az archív pigmentek fejlődésével –, hogy képeiből olyan nagyítások készüljenek, amelyek visszaadják diái kivételes színtelítettségét.

A tájfotográfus Ansel Adams kevéssé ismert fotóriporteri oldalát mutatja be egy új album

A Mike Mandel szerkesztésében készült Zone Eleven című könyv Ansel Adams kevéssé ismert, főleg megrendelésre készült alkotásait adja közre. Bár az amerikai fotográfust szinte kizárólag az éteri, fenséges, fekete-fehér és nagyformátumú tájképeiről ismerjük, mint a tiszta fotográfia úttörője és a Group f/64 tagja, az alkotói elismertség előtt természetesen alkalmazott munkákat is készített.

A Hová lettek a madarak? című album nyerte el az URBAN Photo Awards legjobb könyvének járó fődíját

„Nicolas St-Pierre munkája egy mesteri és találékony fotografikus nyelven előadott intellektuális fantázia. Jól fotografált, szépen megkomponált képek, kifogástalan utómunkával.” – fogalmazott Francesco Cito, az URBAN Photo Awards zsűrijének elnöke, aki a legjobb könyvnek járó fődíjat Nicolas St-Pierre kanadai fotográfus számára Where Have The Birds Gone? című kötetéért adta át.