Hírek

„Ez nem egy kuriózum, amit meg kell látogatni, hanem egy élet, amit meg kell élni” – Henri Cartier-Bresson és Helen Levitt mexikói fotográfiái

A kiállítás a Fondation Henri Cartier-Bresson gyűjteményére és Helen Levitt archívumára alapozva, Henri Cartier-Bresson és Helen Levitt mintegy hatvan fotóját, valamint mexikói útjukat bemutató dokumentumokat mutat be. A kiállításhoz egy kétnyelvű, francia-angol nyelvű könyv is kapcsolódik, amelyet a kölni Verlag der Buchhandlung Walther und Franz König adott ki.

Tovább

Larry Sultan munkáiból készült darabot mutatnak be a Broadway-n

A február elejétől megtekinthető előadást Sharr White-t adaptálta színpadra és Bartlett Sher, Tony-díjas színházi alkotó rendezte, valamint a szereposztásban Danny Burstein alakítja a fiatal fotográfust, Nathan Lane az apát és egykori borotvaügynököt, Zoë Wanamaker pedig az anyát, aki később ingatlanügynök lesz. A produkció több mint két órán át tart, szünet nélkül.

Évtizedekig egy bank széfjében lapultak ezek a fotók – Ernest Cole: A rabság háza

Ernest Cole évtizedekig elveszettnek hitt hagyatékát egy svéd bank széfjében fedezték fel 2017-ben. Az Ernest Cole Alapítvány vezetője, a fényképész unokaöccse, egy többek között 60.000 negatívot, diákat és személyes leveleket rejtő bőröndért repülhetett Stockholmba a felfedezésnek hála. Ennek köszönhető az első olyan nagy volumenű Cole-kiállítás, ahol a látogatók eddig ismeretlen képekkel is találkozhatnak.

ART IS OUR LIFESTYLE – A LAVOR 5 éve 1000 képben

Idén ünnepli fennállásának 5. évfordulóját a LAVOR Collective művészeti szalon. Az ART IS OUR LIFESTYLE című kiállítás anyaga, 2017 és 2022 közötti időszak eseményeit öleli fel, kereken 1000 fotográfia által, mely a művészet színfalak mögötti világát tárja elénk és azt, hogy hogyan is készül egy független galéria a 21. században.

Ed Ruscha korai munkáiból nyílt kiállítás New Yorkban

A Parking Lots tükrözi Ruscha érdeklődését a szerialitás, a topográfia és a térképek, valamint az autó- és motorkultúra iránt, a városi tájat geometrikus mintaként mutatva be a művész utánozhatatlan pop art-os megközelítésével – de a konceptuálisabb (és jóval európaibb hangvételű) Becher-házaspár életművét is eszünkbe juttatják.

Mit nézzünk februárban? – A Punkt fotókiállítás ajánlója

Nem maradunk februárban sem fontos és izgalmas fotókiállítások nélkül, számos múzeum és galéria várja új tárlatokkal és programokkal a látogatóit. Az egyéni- és csoportos kiállításokon olyan témákkal találkozhatunk, mint a világunk vizualitása, az urbanizáció, az ég és a szakralitás vagy a női fotóművészek látásmódja. Ezekre a tárlatokra mindenképp érdemes ellátogatni.

Elhunyt Chochol Károly (1935–2023)

Chochol életműve nem csupán műélvezet, hanem az elmélyülést és az élet megismerésének lehetőségét is felkínálja, nekünk rávilágítva arra, hogy bennünk van a megpihenés és a békesség lehetősége bárhol is legyünk.

Látás és láttatás Bilak Krystyna munkáin – Képes Beszéd a Mai Manó Házban

A fotográfust az érdekli, hogy milyen képek ragadják meg a figyelmünket jelenünk képáradatában és a scrollozás kíméletlen szelekciós folyamatában. Célja, hogy a nézőt hosszabb ideig tartsa a képek előtt, hogy azok visszafejtésére késztesse, és ezáltal egy lassabb olvasatra és játékos megértésre invitálja.

A sokszínű világ fekete-fehérben is lenyűgöző – LensCulture Black & White Awards 2022

Kihirdették a LensCulture Black & White Awards 2022 finalistáit, különdíjazottjait és nyerteseit. A pályázatok öt kontinens tizennyolc országából érkeztek. Az idei díjazottak között nagy formátumú analóg tájkép, régimódi stúdióportré, okostelefonnal készült felvétel és mesterséges intelligencia segítségével létrehozott kép is található.

Cenzúrázták a Joel-Peter Witkin kiállítást reklámozó köztéri plakátokat Franciaországban

A római király egykori palotája, a Quirinale adott otthont a híres amerikai fotóművész, Joel-Peter Witkin The art and the manner című kiállításának. Ezt a programot egy galériatulajdonos javasolta Rambouillet város művészeti és történeti múzeumának, azonban arra nem számított, hogy a provokatív fényképek miatt többen tiltakozni fognak a tárlat ellen, és végül reklámoznia sem szabad majd a tárlatot.

Párizsban az olasz arte povera: Reversing the Eye 1960–75

A Reversing the Eye az olasz avantgárd ’60-as és ’70-es évek eleji szegmense és a mechanikusan előállított (analóg) fénykép-film-videó között keresi a kapcsolatot. A korabeli európai kontextusban gyümölcsöző kapcsolat kifejezhető az olasz társadalomban mindenütt jelenlévő médiára kritikusan reagáló avantgárd hangjaival.