Címke: kiállításajánló

Az ellentétek vonzzák egymást – Paul Strand: The Balance of Forces kiállításajánló

A főként a madridi Fundación MAPFRE gyűjteményéből összeálló tárlaton közel 120 képen keresztül kaphatunk betekintést Strand két-pólusúként számontartott művészetébe. A kiállítás célja, hogy bemutassa, e két pólus – a formalizmus és a politika – Strand képein és látásmódján keresztül szintézisre jutottak, valamint egyáltalán nem állnak egymástól olyan távol, mint azt elsőre gondolnánk.

Tovább

Egy elfeledett magyar fotográfusnő képei a Mai Manó Házban

Ergy Landau 1967-ben hunyt el örökösök nélkül, még azelőtt, hogy az 1970-es években a fotográfusok elnyerték volna a művészeknek járó elismerést, így emlékezete szép lassan feledésbe merült. A Mai Manó Házban látható kiállítás és a hozzá tartozó monográfia a korábban kiadatlan E. Landau gyűjtemény feldolgozásának eredménye.

Mary Ellen Mark képei a Száll a kakukk fészkére című film forgatási helyszínéről

A Toronto Metropolitan University (TMU) Képközpontjában (IMC) megrendezett Mary Ellen Mark: Ward 81 című kiállítás az Oregon Állami Kórház egyik női kórtermének mindennapjait mutatja be. A fényképeket, hangfelvételeket és archív anyagokat felvonultató tárlat célja, hogy mélyreható betekintést nyújtson a fotográfus kísérletező és úttörő megközelítésébe a dokumentarista stílusú fényképezés terén.

A National Portrait Gallery kiállításán lesznek láthatók Paul McCartney „elveszett” fotográfiái a Beatlesről

Három év átrendezés és renováció után idén júniusban újranyit a londoni National Portrait Gallery és izgalmas tárlatokkal várja a látogatókat. Az újranyitást követő héten a galéria egy nagyszabású kiállítással debütál Paul McCartney Photographs 1963-64: Eyes of the Storm címmel, mely július 28. és október 1. között lesz megtekinthető.

Richard Avedon monumentális fotográfiáit mutatják be New Yorkban születésének 100. évfordulója alkalmából

A Richard Avedon: Murals című kiállítás a Met egyetlen galériáját tölti meg, de a „megtölti” kifejezés még így is bagatellizálja a tárlat nézőre tett hatását. Az amerikai divatfotográfus születésének százéves évfordulója előtt tisztelegve a Met gyűjteménye a – szó szerint – legnagyobb fotográfiáit mutatja be az érdeklődőknek: Avedon 1969 és 1971 között készült, padlótól a mennyezetig érő csoportképeit.

Mit nézzünk márciusban? – A Punkt fotókiállítás ajánlója

Márciusban sem maradunk izgalmas fotókiállítások nélkül, hiszen ismét számos múzeum és galéria várja új tárlatokkal a látogatóit. Díjnyertes portrésorozat a budapesti panellakókról, a hazai fotótörténet leghosszabb fotóprojektje, egy ikonikus fotóalbum képei és egy évtizedekig raktárban lapuló életmű. Ezekre a tárlatokra mindenképp érdemes ellátogatni.

A fotográfia európai ünnepe – megnyílt a 10. EMOP Berlin, Németország legnagyobb nemzetközi fotográfiai fesztiválja

Tizedik alkalommal, március 2 és 31. között rendezik meg Németország legnagyobb nemzetközi fotográfiai fesztiválja, a 10. EMOP Berlin – European Month of Photography rendezvénysorozatát. A Berlinben és Potsdamban látható mintegy száz kiállítást különböző rendezvények, díjátadók, pódiumbeszélgetések, szakmai találkozók és filmvetítések kísérik.

„Ez nem egy kuriózum, amit meg kell látogatni, hanem egy élet, amit meg kell élni” – Henri Cartier-Bresson és Helen Levitt mexikói fotográfiái

A kiállítás a Fondation Henri Cartier-Bresson gyűjteményére és Helen Levitt archívumára alapozva, Henri Cartier-Bresson és Helen Levitt mintegy hatvan fotóját, valamint mexikói útjukat bemutató dokumentumokat mutat be. A kiállításhoz egy kétnyelvű, francia-angol nyelvű könyv is kapcsolódik, amelyet a kölni Verlag der Buchhandlung Walther und Franz König adott ki.

Tovább

Évtizedekig egy bank széfjében lapultak ezek a fotók – Ernest Cole: A rabság háza

Ernest Cole évtizedekig elveszettnek hitt hagyatékát egy svéd bank széfjében fedezték fel 2017-ben. Az Ernest Cole Alapítvány vezetője, a fényképész unokaöccse, egy többek között 60.000 negatívot, diákat és személyes leveleket rejtő bőröndért repülhetett Stockholmba a felfedezésnek hála. Ennek köszönhető az első olyan nagy volumenű Cole-kiállítás, ahol a látogatók eddig ismeretlen képekkel is találkozhatnak.

Varga Domonkos City Without Walls című sorozata a Foton Galériában látható

Mint a lerombolt város, amelynek nincsen fala, olyan a férfi önuralom nélkül – indítja első önálló kiállításának bemutató szövegét a Példabeszédek könyvéből vett idézettel Varga Domonkos. Az 1998-ban született képző- és fotóművész a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és az Aalto University fotográfiai képzésén tanult, választott témái és a kapcsolódó irodalomban való olvasottsága ugyanakkor mélyen gyökerező és erős szociológiai érdeklődésről tanúskodnak.

„A munkád tesz művésszé, nem a címed” – Peter Lindbergh Untold Stories című kiállítása Brüsszelben látható

2023. május 14-ig az Espace Vanderborghtban Brüsszel városa ad otthont az Untold Stories-nak, az úttörő fotográfus, Peter Lindbergh posztumusz kiállításának, melynek maga a fotográfus volt a kurátora, amely először 2020 februárjában volt látható a düsseldorfi Kunstpalastban, majd azóta Németországból Olaszországba és Spanyolországba utazott, 2022 decemberében pedig Belgiumban nyílt meg.

ART IS OUR LIFESTYLE – A LAVOR 5 éve 1000 képben

Idén ünnepli fennállásának 5. évfordulóját a LAVOR Collective művészeti szalon. Az ART IS OUR LIFESTYLE című kiállítás anyaga, 2017 és 2022 közötti időszak eseményeit öleli fel, kereken 1000 fotográfia által, mely a művészet színfalak mögötti világát tárja elénk és azt, hogy hogyan is készül egy független galéria a 21. században.

Tudtam, hogy végül üres lesz a kocsifelhajtó, és egy legutolsó fotót is el kell készítenem – beszélgetés Deanna Dikemannal

Deanna Dikeman családját és környezetét azóta fényképezi, amikor 1985-ben otthagyta vállalati állását, hogy kipróbáljon egy fotográfus-tanfolyamot. A PaperLab Galériában március ötödikéig ingyenesen látható Leaving and Waving című kiállítása kapcsán beszélgettünk vele pályafutásáról, a halál és a fotográfia kapcsolatáról és a képeiben jelen lévő humorról is.

Ed Ruscha korai munkáiból nyílt kiállítás New Yorkban

A Parking Lots tükrözi Ruscha érdeklődését a szerialitás, a topográfia és a térképek, valamint az autó- és motorkultúra iránt, a városi tájat geometrikus mintaként mutatva be a művész utánozhatatlan pop art-os megközelítésével – de a konceptuálisabb (és jóval európaibb hangvételű) Becher-házaspár életművét is eszünkbe juttatják.