A szétszóródó világ képei a Mai Manó Házban
Fotóművészekkel való képzeletbeli találkozóra invitálja a látogatót gyűjteményén keresztül Madeleine Millot-Durrenberger, a Mai Manó Házban megrendezett A műgyűjtés szenvedélye című kiállításon.
Fotóművészekkel való képzeletbeli találkozóra invitálja a látogatót gyűjteményén keresztül Madeleine Millot-Durrenberger, a Mai Manó Házban megrendezett A műgyűjtés szenvedélye című kiállításon.
A Part One: The Mountain címében megnevezett hegy mondhatni ősi szimbólumként az archetipikus értelmezések felé tereli a befogadót: egy olyan helyszínre vannak adaptálva Alex Prager szereplői, amely elemeli őket a hétköznapoktól egy szakrális – vagy kevésbé fennkölten – egy nem evilági térbe, ahol mégis esszenciálisabban jelennek meg attribútumaik és válnak önmagukban értelmezésre alkalmas jelenségekké.
Szalai Dániel Unleash Your Herd’s Potential című kiállításának kiindulópontja egy tehenekre kifejlesztett arcfelismerő algoritmusról szóló hír volt. Legújabb munkájában a megfigyelés, kizsákmányolás és a természethez való viszonyunk kérdéseire reflektál.
Nagy Iza Eredet című kiállítására a design és fotográfia ötvözésével készült munkáiból válogatott. Azokból a posztnaturális, poszthumán és transzhumán felvetésekből táplálkozik, amelyek az emberiség megküzdési stratégiáit keresik a klímaváltozás pusztításának küszöbén.
Soth eredetileg Abraham Lincoln karakteréből és halála utáni útjából indult ki. 1865 tavaszán Lincoln holttestét Washington DC-ből szülővárosába, az Illinois állambeli Springfieldbe szállították egy vonaton. A fotográfus ezt az utat tervezte bejárni eredetileg. Ebből nőtte ki magát és tört más utakat magának a A Pound of a Pictures gyűjtemény.
A Copy című sorozat a kamera nélküli (cameraless) fotográfia területén belül értelmezhető, chemigram technika alkalmazásával készült. A másolat fogalmának képi megjelenítése a fekete-fehér fotópapír fizikai-kémiai tulajdonságaira alapozva realizálódik.
Mire is szeretnék reflektálni ezekkel a nem tökéletes, szépen rendberakott világot ábrázoló képekkel? Engem a steril, tökéletes világ nem tud megindítani a gondolkodásban.
Az itt látható fotográfiák java része az 1970-es évek derekán született. Ez a korszak olyan korai „képdömping” időszak volt, mely tárgyiasult fényképekkel: papírképekkel árasztotta el a világot, s benne Bács-Kiskun megyét is.
Az utcai fényképezés kánonjába magukat ikonikus képeikkel szilárdan bevéső művészek névsora: Berenice Abbott, Diane Arbus, Jodi Bieber, Esther Bubley, Rebecca Lepkoff, Helen Levitt, Vivian Maier, Mary Ellen Mark, Frances McLaughlin-Gill, Lisette Model, Barbara Morgan és Ruth Orkin. A kiállított negyvenkilenc fénykép mindegyike 20. századi témákat ölel fel kortárs és klasszikus megközelítéssel.
Találkozások a Kamerával címmel nyílt kiállítás a németországi Eschbornban Evelyn Hofer fotográfiáiból. A kiállítás 67 alkotást mutat be, amelyeket a fényképész az 1960-as és 1970-es években készített.
Ahogy a cím is jelzi, különböző perspektívákból ugyan, de mindannyian kiváló megfigyelőképességükről, alanyaik iránti érzékenységükről és a portrékészítésben való mesteri jártasságukról tesznek tanúbizonyságot.
Az egyik legismertebb amerikai festőnő, Georgia O’Keeffe fotográfiáiból nyílt kiállítás a houstoni Szépművészeti Múzeumban, Georgia O’Keeffe, a fotográfus címmel, így művészetének eddig kevésbé ismert oldalával találkozhatnak az érdeklődők.
A kiállítás témaköreit az 1980-as évektől napjainkig felmerülő társadalmi megrázkódtatások formálják. Eközben a True pictures? címe már-már klasszikus módon utal a fotográfia és a valóság visszamenőleg is sokszínűen értelmezhető viszonyára.
Kontha Dora TOBE Galériában megrendezett kiállításának nem csupán címe – Soulscapes/Lélekképek – vetít előre egy, a shoegaze műfaji hitvallásához nagyon hasonló, belső tájakban elmerülő, önelemző és romantikus, introspektív anyagot.
Wei Xiang képei éppen azért érdekesek, mert megmutatják, hogy nemcsak a klasszikus európai festészeti technikát sajátította el, hanem azt tudatosan továbbgondolva illeszkedik bele a globalizálódott művészeti életbe, kihasználva azt a lehetőséget, hogy mind a két kultúrában biztosan és szilárdan áll.