Címke: Steidl

„A világ alkotja a képeimet, nem én.” – Válogatás Lee Friedlander Workers című anyagából

Lee Friedlander amerikai fotográfus The Human Clay sorozatának legújabb Workers alcímet viselő darabja jelent meg a Steidl kiadó gondozásában. A kötet 250 fényképet tartalmaz a művész hat évtizede gyarapodó archívumából, köztük számtalan eddig publikálatlan felvételt. 2017-től kezdődően a művész és a Yale University Press egy nagyratörő több kötetes sorozat kiadásába kezdett The Human Clay címmel, mely régebbi és legújabb fényképeit egy-egy munkásságának meghatározó témája köré szervezi.

Tovább

„Egy jó fotó halhatatlanná tesz” – dokumentarista minőség és humanista vonzerő Robert Lebeck fényképein

Számos sajtóorgánum mellett dolgozott a Life-nak, évekig főszerkesztője volt a Geo magazinnak; a Stern állandó munkatársaként készített emblematikus riportjai pedig az egész világot bejárták. A német fotóriporter, Robert Lebeck (1929–2014) Nyugat-Németországban, valamint a kettéválasztott Berlinben készült fényképeiből Hierzulande címen fotókönyv jelent meg a Steidl Verlag gondozásában.

„Csak azokat a képeket szeretem, amelyeket én készítettem” – Válogatás William Eggleston: The Outlands című albumának képeiből

William Eggleston Chromes című albumának 2011-es megjelentetésével vette kezdetét az a könyvsorozat, amely a művész teljes életművét vizsgálja. A Steidl kiadó fotókönyveiből válogató rovatunkban ezúttal a The Outlands című anyag képeit mutatjuk be, mely Eggleston színes munkásságát bemutató sorozatának az utolsó fejezete.

„Mi, fotográfusok valójában saját magunkat fényképezzük a másikban – minden egyes alkalommal.” – Válogatás Evelyn Hofer: New York című albumából

Evelyn Hofer a 2009-ben bekövetkezett haláláig fényképezett, annak ellenére, hogy életében nem szerzett túl nagy személyes hírnevet. Ezért is nevezte Hilton Kramer műkritikus „Amerika leghíresebb ismeretlen fotográfusának.” A Steidl kiadó fotókönyveit ismertető rovatunkban ezúttal Hofer New York című albumának képeiből válogattunk.

Az első civil fotográfus képei a koreai demilitarizált zónából – Park Jongwoo: DMZ

Minden alkalommal, mielőtt beléptem a DMZ-be, engedélyt kellett kérnem öt különböző hatóságtól: az ENSZ Parancsnokságának Katonai Fegyverszüneti Bizottságától, a Koreai Nemzetvédelmi Minisztériumtól, a Koreai Vezérkar egyesített főnökétől, a hadsereg főhadiszállásától és a helyi hatóságoktól. A DMZ-be való belépéshez bombabiztos sisakot, golyóálló mellényt és sajtókarszalagot kell viselni, a katonai hatóságok előírásainak megfelelően.

A gyerekek nem a földön, hanem egy másik bolygón élnek – Válogatás Antanas Sutkus: Children című albumának képeiből

Rendületlenül tiszteletteljesen, de ugyanakkor határozott éleslátással Sutkus együtt ábrázolja a gyerekeket szüleikkel és rokonaikkal, barátaikkal, játékuk, vagy az iskolai kemény feladatok megoldása közben. De képein nemcsak a gyermekkor örömeit mutatja meg, hanem annak nélkülözéseit is; a gyermeknevelés nehézségeit, a magányt és a gyermekkor elkerülhetetlen válságait is, amelyeknek akár egy egész életen át tartó következményei is lehetnek.

A bennfentes és a kívülálló – Válogatás Mitch Epstein In India című albumának képeiből

A Steidl gondozásában megjelent könyv fotói abból a szokatlan kettős nézőpontból születettek, amely Epsteint ebben a rendkívül bonyolult kultúrában jellemezte: indiai családja és munkája révén egyszerre volt bennfentes és kívülálló. Az In India Epstein mélyreható és széleskörű tapasztalatainak gyümölcse, egy olyan országról szól, ahol különálló világok találkoznak.

Tovább

„A fotográfiáról mit sem sejtő lesz a jövő analfabétája” – Moholy-Nagy László

A 352 oldalas album azokat a kontaktképeket mutatja be, melyek a művész Amszterdam, London és Chicago közti utazásainak időszakában keletkeztek. A több mint 1000 fényképet és egyéb illusztrációt tartalmazó kötet teljes rálátást nyújt Moholy-Nagy termékeny fotográfiájára, annak húszas évek közepi-végi tetőpontjától az alkotó Egyesült Államokba való 1937-es kivándorlásáig.

„Sosem az érdekelt, hogy olyan pillanatot örökítsek meg, amelyben történik valami” – David Goldblatt: Structures of Dominion and Democracy

A kötet egészen a kezdetektől tárja fel a fotográfus kritikusi magatartásának, társadalmi érzékenységének és politikai tudatosságának forrásait. Az album lapjain helyet kapnak emellett az alkotó legutolsó felvételei is, amelyek, Goldblatthoz híven, közelről követik nyomon szülőhazája, Dél-Afrika belső változásait.