Hírek

„Nem vagyok kommunikatív, így képekben fejezem ki magam” – Válogatás Helen Levitt kiállításának képeiből

A londoni The Photographers’ Gallery két emeletén – amely egyébként 1988-ban első európai kiállításának is otthont adott – több, mint 130 művét láthatják az érdeklődők. A tárlat Levitt fotográfiai gyakorlatának teljes spektrumát áttekinti, egybegyűjti életének legfontosabb alkotásait, és bemutatja útját az utcai fotográfustól a dokumentumfilmesen át, a színes fotográfia úttörőjéig.

„Képeim a természet elvesztését siratják.” – Edward Burtynsky kapta a 2022-es Outstanding Contribution to Photography díjat

A 2022-es Outstanding Contribution to Photography díjat a kanadai fotóművész, Edward Burtynsky nyerte el. A november 24-i bejelentésnél elhangzott, hogy Burtynskyt a világ legkiválóbb kortárs fotográfusai között tartják számon, aki a legismertebb képein ipari tájakat és a tágabb értelemben vett környezeti válságot dokumentálja.

Madridban kiállítják a legfurább Google Street View képeket

2008-ban kezdtem el a Google Street View képernyőképeinek gyűjtését a Street View blogjaiból és a saját találatataimból. Kezdetben a nyers képek zajos, amatőr esztétikája vonzott. A Google Street View böngészése ugyanazt az érzést váltotta ki belőlem, amelyet korábban az utcai fényképezés során éreztem.

Megnyílt a 24. Paris Photo, a világ első számú fotográfiai vására

A világ első számú és huszonnegyedik alkalommal megrendezett fotográfiai vására és szakmai eseménye, a Paris Photo idén százhetvenhét kiállított művésszel várja a látogatókat november 11 és 14. között a párizsi Grand Palais ideiglenes, Jean-Michel Wilmotte építész által tervezett, ökotudatos Ephémère épületében.

„Semmi nem örök, de bármi megidézhető.” – Válogatás Gulyás Miklós Oroszlánváros című sorozatából

Oroszlánváros című sorozatom lényegében fotó archeológia. A fényképezőgép majdnem úgy működik itt, mint a régészet folyamatánál az ásó, melynek segítségével az idők során a tárgyakra rakódó idegen rétegeket eltávolítják. A képkivágás hasonló gesztus ehhez, amennyiben lehagyjuk a képről az időben eltérő látványelemeket. Az ilyen fotó lényegében időutazás.

Tovább

Fejér Zoltán György és Vécsy Attila kiállítása a Foton Galériában

Kettőjük anyaga a kiállítótérben egy elszeparált, mégis koherens egységet alkot, amelyben a percepció fogalmának dekonstrukciója mellett a fotográfia asszociatív mivolta és lehetőségei is feltárásra kerülnek – főként a mai információs társadalmunk és a kortárs médiafogyasztásunk viszonyrendszerében.

„Nem bolyongok, hogy megkeressem a következő témámat; ők találnak meg engem.” – Daido Moriyama kiállítása a párizsi Polka Galériában

Egy megalopoliszba enged betekintést a Speakeasy című tárlat, amelyen a Tokióban és más japán városokban készült képekből Moriyama saját, határok nélküli városa rajzolódik ki, melyet érdeklődésének és vágyainak megfelelően folyamatosan újrakomponál és kiegészít. Nem az számít, hogy pontosan hol és mikor készült a kép, vagy ki szerepel rajta, hanem a létrejövő, élő és folyamatosan mozgásban lévő város.

A „döntő pillanaton” túl – Lee Friedlander retrospektív kiállítása Berlinben

A tárlat széleskörűen, az amerikai fotográfus főbb sorozatain keresztül a kezdetektől, a megrendelésekre készült munkáktól, a híres jazz-zenészek portréitól, amerikai és európai projekteken át, egészen az alkotó saját identitását és családi kapcsolatait feldolgozó képekig mutatja be a mintegy 60 évet felölelő életművet.