Minψó Szert Károly első tekercsei a PaperLab Galériában – Videó
A művésszel a tárlat kurátora, Kereszty Anna készített videóinterjút, amelyben Minyó Szert Károly a képek elkészüléséről és azok újragondolt kontextusáról mesél.
A művésszel a tárlat kurátora, Kereszty Anna készített videóinterjút, amelyben Minyó Szert Károly a képek elkészüléséről és azok újragondolt kontextusáról mesél.
Idén hetedik alkalommal, 2022. május 12–15. között rendezik meg a Photo London nemzetközi fotográfiai vásárt a Somerset House-ban, mely a 2015-ös megalapítása óta az egyik legnevesebb fotófesztivállá nőtte ki magát, ahol a látogatók idén is rengeteg program közül választhatnak.
A képriportjaimnak csak egy töredéke jelent meg a nyolcvanas években, viszont most rendezve az archívumomat izgalmas sorozatok álltak össze az akkor kimaradt fotóimból, és ez úgy gondolom, nemcsak számomra lehet érdekes napjainkban.
A tárlaton több mint 125 portré szerepel, amelyek közül sokat nemrégiben fedeztek fel egyik New York-i műhelyében. A dupla expozícióval, perspektívaváltásokkal és kollázstechnikával operáló képek egy technikailag képzett fotográfus portréját rajzolják meg.
A MÚOSZ Nagydíját a legkiemelkedőbb teljesítményért 2022-ben Móricz-Sabján Simon (Világgazdaság): Második élet című képriportjával érdemelte ki. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által adományozott André Kertész-nagydíjat a legjobb emberközpontú dokumentarista fotográfiáért pedig Bődey János (Telex.hu): Anya éljen, ezt az egy ajándékot kérték karácsonyra című munkájával nyerte el.
A képek témái azok a minket körülvevő burkolatok, amikbe beleépítjük és beletapossuk azokat a mintákat, amelyeket majd a következő korok régészei analizálhatnak, ahogy azt ma teszik a megkövült leletekkel.
Több ezer képből állt össze ez a kiállítás, amely szándékaim szerint bemutatja a legjellemzőbb témákat, megjeleníti a kollégák önálló gondolatait, sok esetben világosan felfedezhető benne egy-egy fotóriporter saját stílusa.
A Frankfurt am Mainban dolgozó Jana Hartmann német fotográfus könyve, a Mastering the Elements annak a sokrétű történetét dolgozza fel az alkímiától a transzhumanizmusig a művész egyedi és progresszív eszközeivel, hogy a „tudományos” ember milyen módon igyekezett visszahatni világára, milyen módon befolyásolta a társadalom és a történelem változásait.
Molnár Zoltán egy szociográfus pontosságával és egy művész érzékenységével méri fel azokat a budapesti mikroklímákat, amelyek egyszerre sajátosan lokális élethelyzeteket mutatnak be úgy, hogy érzékeljük a bennük feltárulkozó sorsok globális problémákat rejtenek. Így illeszkedik be Budapest, a metropolisz, e szépség és szörnyeteg a világ folyamataiba, forgatagába.
A Foton Galériában megrendezett tárlaton bemutatkozó Szekeres Laura Virág és Tóth Emese munkáinak közös metszéspontja a bezártsággal és az önmagunkkal való küzdelem. A két alkotó 2020-ban kezdte meg külhoni tanulmányaikat Marseille-ben és Hong Kongban, miközben az ebben az időszakban uralkodó pandémia teljesen leszűkítette a lehetőségeiket.
A Mai Manó Házban 2022. május 29-ig látható tárlat arra tesz kísérletet, hogy a hetvenes évektől a kilencvenes évek elejéig készült alkotásokat retrospektív módon egy új, szabadabb konstellációban: a törés utániság kontextusában mutassa be.
The Paris of Brassaï. Photographs of the City Picasso Loved címmel rendeztek kiállítást az egyik legismertebb magyar származású fotográfus, Brassaï munkáiból a Museo Picasso Málaga termeiben.
A múlt szerteágazó és befejezetlen kutatásokat, a jövő kérdéseket és még fel nem tárt titkokat rejt. És éppen ebbe a kontextusba helyezve, és ezáltal élővé téve válik izgalmassá az ATLAS-projekt és az elkészült könyv.
A San Franciscó-i Modern Művészetek Múzeumában (SFMOMA) megrendezett Constellations: Photographs in Dialogue című kiállítás tökéletesen illusztrálja, hogy egy múzeum történeteit mily módon tágíthatják ki, mélyíthetik el és gazdagíthatják az új szerzemények.
Nixon a Brown nővérekről készített sorozata az egyik legerősebb példázata a portrékészítésnek és a kortárs fényképészet időhöz való viszonyának. Képei kétségtelenül magával hordozzák a nosztalgiát a fényképészet aranykora után, és a médium képességét arra, hogy kimerevítse a pillanatot.