Gyenis Tibor: You are here – könyvbemutató és beszélgetés
Gyenis Tibor új fotókönyve, a You are here az alkotó utóbbi 20 évben készített munkáiból válogat a geometria és a tájkép keresztmetszetében.
Gyenis Tibor új fotókönyve, a You are here az alkotó utóbbi 20 évben készített munkáiból válogat a geometria és a tájkép keresztmetszetében.
Fésülködés jégért és jádéért – Kurt Tong fotókönyvéről 20 • 10 • 26Cserna Endre Nehéz úgy vizsgálni bármilyen, Kínával foglalkozó alkotást, hogy azt ne az elnyomás és megfigyelés, a befogadó értelmezési terében is mindent leuraló asszociációikon keresztül tegyük. Az utóbbi idők (sokszor pszeudo-) intellektuális trendjei mentén számos esszé és kötet taglalja azt a szociokulturális jelenséget, […]
Milyen társadalmi és művészeti potenciálja lehet a photobook-kultúrának? Hogyan nyerhet a fotókönyv ma társadalmi funkciót? Puszt Zsófia vitaindító írásának második része.
Milyen társadalmi és művészeti potenciálja lehet a photobook-kultúrának? Hogyan nyerhet a fotókönyv ma társadalmi funkciót? Puszt Zsófia vitaindító írásának első része.
Bíró Eszter fotókönyvéé az első Rosti-díj.
“A sorozat – amely inkább egyetlen, utólag radikálisan újravágott filmnek hat, mintsem fotók egymásutánjának -, amiképp a megismerés, egyszerre önarckép, önismereti tréning és öndestrukció, önmegsemmisítés.”
Szabó Dezső “Darkroom” című albuma ezüstérmes lett Japánban.
“A tájképektől önmagam irányába haladva volt egy lassú átfedés, hogy megmutatkozzak és boncolgassam ki vagyok én. Mintha újraszülettem volna a fényképezés aktusában.”
“A napról napra foszladozó nyúl testének átalakulása, a hanyatlás maga alapvetően undort vált ki az emberből – akár anélkül is, hogy valóban előtte lenne egy oszladozó tetem; a gondolat maga elég az érzet kiváltásához.”
“A különböző tevékenységek fázisfotóit van Beek kiragadja az eredeti kontextusból és saját, szubjektív szempontjai szerint csoportosítja őket, elsősorban ikonográfiai, vagy vizuális összecsengések alapján.”
“Ezeken a felvételeken a fényképezőgép elhagyása mellett már vegyszerek, vagy mesterségesen előidézett kémiai folyamatok sem befolyásolják a képalkotást.”
“Beuys egyébként mondhatni maga kereste a bajt, hiszen a művészet és az élet közti határ eltörlését hirdette.”
“Nita Vera egyik előszeretettel felidézett képe, hogy az életünk nem más, mint egy véget nem érő színielőadás, ahol az emberi szenvedélyeket játsszuk le nap mint nap.”
“A művész a létezés alapjához, vagy csontvázhoz hasonlítja a raklapot. Annak szétszedése így átvitt értelemben a lét megkérdőjelezése, ahol a látszólagos, de valójában nem megtörtént “összerakás” visszavisz a kiindulópontba.”
“A kastélyokról kialakult kép napjainkban vitathatatlanul túlidealizált; a kiállításokon jellemzően nem esik szó arról, hogy egy-egy ilyen kastélyt az alsóbb osztályok élethossziglan tartó megfeszített munkája tartott fenn, a cselédlépcsőket és szenespincéket pedig gondosan elzárják a látogatók elől.”