Galéria

Hajdú József Roncsolt lapok című kiállítása a Foton Galériában

Az alkotó a lőszereket egy mátrai lőtéren találta még a rendszerváltás körül. Ezekkel állítja párhuzamba a Roncsolt lapok 22 képét, amelyeken a Széll Kálmán téren található Postapalota könyvtárának lövedékektől sérült könyveit mutatja be, mint a kultúra és a tudás testén ejtett sebeket. A két elem küzdelmében pedig a művész szerint a könyvek győzedelmeskednek.

Tovább

Világhírű magyar fotográfus munkái is láthatóak a 32. pozsonyi Fotóhónapon

Pozsony novemberben hagyományosan a Fotóhónap fesztiválé. Idén már 32. alkalommal tekinthetik meg az érdeklődők a szlovák és külföldi művészek egyéni és csoportos kiállításait. Az 1991-ben alapított, nemzetközi hírű Month of Photography a legnagyobb szlovák fotó- és képzőművészeti fesztivál az országban.

„Egy fotográfus, akinek ecsetkezelése van” – Minyó Szert Károly képei az Artphoto Galériában

„Egy fotográfus, akinek ecsetkezelése van” – Minyó Szert Károly képei az Artphoto Galériában 22 • 11 • 03Punkt Az Artphoto Galériában megrendezett Innen nézve című kiállítás célja Minyó Szert Károly Balogh Rudolf-díjas fotóművész tematikusan és technikailag különleges, az egyedi képalkotásra koncentráló munkásságának bemutatása. A Fotóhónap2022 rendezvénysorozathoz csatlakozó tárlat anyaga egyedi válogatás, mely időben jelentős periódust […]

„Ha egyetlen dolog számít, minden számít” – Válogatás Wolfgang Tillmans MoMA-ban megrendezett To look without fear című kiállításának képeiből

A tárlat laza kronológia mentén követi végig a fotóművész pályafutását, a ’80-as évekbeli kísérletektől kezdve, a legújabb, eddig soha nem látott alkotásokig. Tillmans eddigi több mint harmincéves tevékenysége során folyamatosan feszegeti a fotográfia határait, kísérletezik a médium nyújtotta lehetőségekkel, anyagokkal, technikákkal.

Fókuszban az FFS új tagjai: Orosz Fanni fényképezőgép nélkül készült képei

A fotók az aktuális létállapot egyes kifejezésmódjait jelenítik meg, bemérhetetlen távolságokat illusztrálva. A fényképezőgép nélküli pillanatrögzítés választása a hagyományos fotográfiai tájleképezéssel szemben lehetőséget teremt eltávolodni a külső valóságunktól, nyitva hagyva ezáltal a befelé utazást.

Kudász Gábor Arion, Kudász Emma Johanna: Responsibility Check – kiállítás a Faur Zsófi Galériában

Emma idén novemberben töltötte be a tizenhármat. Elkísért egy kéthónapos finnországi utazásra, hogy egy közös művet alkossunk. Ám az együttműködésünk hullámvasút volt a szeretet és a gyűlölet, a sértések és a gyengédség szélsőségei között, mivel tinédzserkori személyisége egy felnőtt nőé és egy gyámoltalan gyermeké között ingadozott. Növekvő függetlensége nap mint nap kapcsolatunk határait feszegette. Hirtelen és brutális felismerés ez, hogy rám nem sokáig lesz már szükség a védelmező apafigura szerepében.

„A fényképek nem hazudnak, az enyémek igen” – David LaChapelle kiállítása a New York-i Fotografiskában

Az 1894-ben épült műemlék-múzeumépület mind a hat emeletét betöltő Make Believe a Fotografiska New York első, egyetlen művésznek szentelt, egész épületre kiterjedő tárlata, hiszen tereiben általában egyszerre négy-öt különálló kiállításnak adnak helyet. Jelen esetben a Fotografiska LaChapelle munkáit a múzeum templomszerű belső tereivel lebilincselő összjátékban állítja színpadra.

Fókuszban az FFS új tagjai: Nényei Lujza képei a budapesti éjszaka ragadós sötétjéből

Tizenhét és huszonegy éves korom között megmártóztam a budapesti éjszaka ragadós sötétjében, alámerültem és képekkel tértem vissza onnan. A techno lélektelen zakatolása, csavargás éjsötét bunkerek folyosóin, zaj, verejték és füst: „angyalfejű hipszterek égve az éjszaka gépezetében” – ezt a felajzott, hét végén égetett létállapotot, ezt a nagyon is aktuális, ugyanakkor örökérvényű fiatalság-élményt, saját felnövéstörténetem egyik szakaszát rögzíti ez a sorozat.

45 év Focusban – Kiállítás a Focus csoport tagjainak alkotásaiból

A kiállításon látható alkotások most születtek, csak mutatóban villan fel egy-egy kép a múltból. Életformáik, környezetük, élményeik feldolgozásához néha gépiesen tárgyilagos, némelykor az idős kor melankóliájával átitatott formákat találtak, melyek egyszerre intimek és monumentálisak. A Focus tagjait az érett férfikor nem sarkallja zajos teljesítményekre.