Hírek

Dobokay Máté munkái Párizsban kerültek kiállításra

A Revelation(s) című kiállítás Dobokay Máté munkáit mutatja be a párizsi Bigaignon Galériában, akinek konceptuális művészeti gyakorlata folytatja a fotográfia határait feszegető, a fotográfiai médium belső struktúráit, nyersanyagait, kémiai és fizikai összetevőit feltáró, sokszor kamera nélküli, hosszas kutatói kísérletezés eredményeképpen kialakult művészeti praxisát.

Kiterjesztett fotográfia Ember Sári munkáin – Képes Beszéd a Mai Manó Házban

A Mai Manó Ház Képes Beszéd elnevezésű eseményén 2-2 fiatal alkotó portréján keresztül vizsgálják a kortárs magyar fotográfia különböző aspektusait. A fotográfusok megszállottsága mellett felvillantják a szokatlan formátumok, az eltérő alkotói módszerek vagy az ábrázolt műfajok széles skáláját is.

A nagy San Franciscó-i Leica kamerarablás

Egy négyfős rablócsoport, akik közül legalább az egyiküknél fegyver volt, november utolsó hétvégéjén 178.000 dollár értékű fényképezőgép-felszerelést rabolt el, továbbá 20.000 dolláros kárt okozott egy San Franciscó-i Union Square közelében található Leica boltban.

Szőr és smink – Queerness in Photography kiállítás a C/O Berlinben

Mitől látunk valakit nőnek vagy férfinak? Milyen külső jegyek alapján rendelünk valakit egy nemhez? Hosszú haj és smink, arcszőrzet és izmos kar? Valóban magától értetődő és megkérdőjelezhetetlen mi a férfias és nőies? Lehetséges ezeken a kategóriákon túl gondolkodni? Mik lehetnek a korlátjai a szőrre és sminkre osztott világnak? A queerség különböző reprezentációin keresztül ezekhez hasonló kérdéseket boncolgat vizuálisan a Queerness in Photography hármas kiállítás a C/O Berlin tereiben.

Tündérmese képkeretben – egy ritka Stieglitz-fotó története

Sedlik egy árverésen, a Connecticut állambeli Old Saybrookban vásárolt meg egy kifakult, bekeretezett Alfred Stieglitz fotót. Az eleinte kockázatosnak tűnő 2200 dolláros üzlet gyorsan változott tündérmesévé, ugyanis Sedlik a kép megvásárlása után kinyitotta a képkeretet és a hátsó borító eltávolítása után kiderült, hogy a keretben nem egy, hanem két kép lapul

Több mint 75 millió forintért árverezték el a világ egyik legelső panorámaképét

189.000 dollárért kelt el New Yorkban a Philips őszi aukciójának legdrágább tétele, amit az egyik legelső panorámafotóként tartanak számon. Ritkaságnak számít technikája miatt is – Fardon nedves kollódiumos eljárással dolgozott, és papírra kontaktolt már akkor is felvételeket, amikor még a dagerrotípia volt az uralkodó fotográfiai technika.

Tovább

„Két különálló naprendszer találkozása” – Henri Cartier-Bresson és Martin Parr

A fotográfia két nagy hatású, ám művészeti munkásságukban sok szinten radikálisan eltérő és olykor egymásnak ellentmondó megközelítésmóddal rendelkező alkotójának nyílik közös kiállítása Párizsban. Henri Cartier-Bresson és Martin Parr megkerülhetetlen alakjai a fotográfiának, akiknek egymást sem sikerült ki- és megkerülnie.

Robert Adams és Sally Mann is a 19. Lucie Awards díjazottjai között

A Lucie Awards a világ egyik legtekintélyesebb fotográfiai díjátadója és a szakma legnagyobbjait ünnepli, célja a fotográfusok kitüntetése, a feltörekvő tehetségek felfedezése és támogatása, valamint a fotográfia megbecsülésének előmozdítása világszerte.

Én vagyok a képen #2 – André Kertész: New York (1969)

Zsilákék New York utcáin futottak össze André Kertésszel, aki ezt követően egy hétig fényképezte a cirkuszi társulat próbáit és előadásait, valamint egy közös kiállításlátogatást a MoMA-ban. Ezek a képek évtizedekig egy fiókban lapultak, ám Baki László kurátori munkájának köszönhetően most végre a nagyközönség is megismerheti az eddig ismeretlen Kertész-anyagot.

„A fotográfia a festészet kishúga” – Picasso múzsájának szürrealista képeiből nyílt kiállítás Londonban

A Huxley-Parlour által bemutatott Dora Maar. Contact Prints című kiállításon látható művek az 1930-as években készültek, és intim betekintést nyújtanak Maar korai fotográfiai munkásságába, valamint a titokzatos és nyugtalanító témák iránti érdeklődésébe. Ezek a képek arról tanúskodnak, hogy Maar egyszerre volt innovatív fotográfus és a huszadik századi modernizmus fontos alakja.

Daróczi Csaba nyerte el Az Év Természetfotósa díjat, Kártyás Gergő pedig Az év ifjú természetfotósa

Harmincadik alkalommal írta ki a naturArt – Magyar Természetfotósok Szövetsége Magyarország és Közép-Európa legnagyobb hagyományokkal bíró, talán legrangosabb természetfotós pályázatát. A Magyar Természettudományi Múzeumban 2022. november 9-én megrendezett díjátadón hirdették ki az idei nyerteseket, ahol megnyílt a pályázat legjobb képeiből rendezett kiállítás is.