Hírek

„Semmi nem örök, de bármi megidézhető.” – Válogatás Gulyás Miklós Oroszlánváros című sorozatából

Oroszlánváros című sorozatom lényegében fotó archeológia. A fényképezőgép majdnem úgy működik itt, mint a régészet folyamatánál az ásó, melynek segítségével az idők során a tárgyakra rakódó idegen rétegeket eltávolítják. A képkivágás hasonló gesztus ehhez, amennyiben lehagyjuk a képről az időben eltérő látványelemeket. Az ilyen fotó lényegében időutazás.

Tovább

Fejér Zoltán György és Vécsy Attila kiállítása a Foton Galériában

Kettőjük anyaga a kiállítótérben egy elszeparált, mégis koherens egységet alkot, amelyben a percepció fogalmának dekonstrukciója mellett a fotográfia asszociatív mivolta és lehetőségei is feltárásra kerülnek – főként a mai információs társadalmunk és a kortárs médiafogyasztásunk viszonyrendszerében.

„Nem bolyongok, hogy megkeressem a következő témámat; ők találnak meg engem.” – Daido Moriyama kiállítása a párizsi Polka Galériában

Egy megalopoliszba enged betekintést a Speakeasy című tárlat, amelyen a Tokióban és más japán városokban készült képekből Moriyama saját, határok nélküli városa rajzolódik ki, melyet érdeklődésének és vágyainak megfelelően folyamatosan újrakomponál és kiegészít. Nem az számít, hogy pontosan hol és mikor készült a kép, vagy ki szerepel rajta, hanem a létrejövő, élő és folyamatosan mozgásban lévő város.

A „döntő pillanaton” túl – Lee Friedlander retrospektív kiállítása Berlinben

A tárlat széleskörűen, az amerikai fotográfus főbb sorozatain keresztül a kezdetektől, a megrendelésekre készült munkáktól, a híres jazz-zenészek portréitól, amerikai és európai projekteken át, egészen az alkotó saját identitását és családi kapcsolatait feldolgozó képekig mutatja be a mintegy 60 évet felölelő életművet.

„Számomra a dokumentarista fotográfia lényege mindig is a bizonyosság volt.” – Susan Meiselas képei a KunstHaus Wien kiállításán

A KunstHaus Wienben 2022. február 13-ig látogatható Mediations című tárlaton a Carnival Strippers (1972–1975), a Prince Street Girls (1975–1992) és a Room of Their Own (2015–2016) című sorozatait mutatják be, valamint a nicaraguai forradalomról szóló Mediations (1978–1982) című installációt láthatja a közönség.

Panellakók portréival nyerték el az idei Budapest Fotográfiai Ösztöndíjat

Immáron két éve tartó hosszútávú fotóprojektemben ebből a több évtizedes adósságból igyekszem törleszteni azzal, hogy a panelekben lakókat fényképezem. Személyes találkozásainkkor a helyszínen Polaroid felvételt készítek róluk és a környezetükről, az ezt követő nagyjából egy hétben pedig vázlatfüzetembe jegyzetelve terveztem meg a fotózást, amelynek napjain általában 4-6 órát szánok a helyszín bevilágítására és a kész kép elkészítésére.

Tovább

Egy űrben járt fényképezőgépet, egy szovjet fotópuskát és egy világrekorder objektívet is elárvereztek Wetzlarban

Általános szabály, hogy az aukciós házak régi hagyományokkal rendelkező intézmények, mivel ez egy olyan üzlet, amely a szaktudáson, a bizalmon és a diszkréción alapul, és amelyeket éveken és évtizedeken keresztül lehet kiérdemelni. Talán éppen ezért is volt figyelemreméltó, amikor 2018-ban Lars Netopil, David Pitzer, valamint Jo Geier megalapították a wetzlari székhelyű Wetzlar Camera Auctions GmbH (WCA) céget.

A szépség újrafelfedezése – Válogatás a Phillips őszi aukciójának képeiből

A New York-i árverés – és az azt megelőző rövid kiállítás – nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy újradefiniálja a szépség fogalmát és annak különböző rétegeit a fotótörténet olyan klasszikus darabjain keresztül, mint Robert Adams vagy Stephen Shore amerikai vidéket megörökítő fotói, Nan Goldin kevsébé ismert munkái, vagy Roni Horn és Hiroshi Sugimoto meditatív és absztrakt képei.