5kérdés – Benkő Imre
Új rovatunkban ugyanazt az öt kérdést tesszük fel a hazai fotográfiai élet meghatározó szereplőinek. Ezúttal Benkő Imre fotográfust, fotóriportert, egyetemi előadót kérdeztük.
Új rovatunkban ugyanazt az öt kérdést tesszük fel a hazai fotográfiai élet meghatározó szereplőinek. Ezúttal Benkő Imre fotográfust, fotóriportert, egyetemi előadót kérdeztük.
„Az emberi létezés ready made-jét egyetlen aspektusával sem szeretném beszűkíteni.” Interjú Tarr Hajnalkával
Új rovatot indítunk a Punkton, ahol ugyanazt az öt kérdést tesszük fel a hazai fotográfiai élet meghatározó szereplőinek. Elsőként Féner Tamás Kossuth-díjas fotóművészt kérdeztük.
Néhány éve a fotográfia és a térképészet természetének összevetésével foglalkozol. Miért érdekes ez számodra és milyen gondolatmenet vezetett el a két terület összehasonlításához?
Ujj Zsuzsi neve összeforr a Csókolom zenekarral és egy életérzéssel is. Röpke tíz év sem telt el azóta, hogy a kortárs fotográfia újrafelfedezettje lett. A MissionArt Galéria kiállítása jóvoltából munkái ismét a figyelem középpontjába kerültek.
A magyar dokumentarista fotográfia egyik legendás alkotója, Benkő Imre idén lett 77 éves. Ismertebbé többek között olyan fotóesszéi tették, mint az Ózdon készített Acélváros sorozat, vagy az ikertalálkozókon megörökített páros portrék, de a Sziget fiatal lázadóiról készült ikonikus képsorozata is megkerülhetetlen, melyet a fesztivál kezdete óta készít. Nagyinterjúnk az alkotóval.
Az 1995-ben Kovásznán született Bede Kincső a magyar fotós színtér egyik legfrissebb szeme, aki jelenleg a MOME mesterképzésén vesz részt. Képei a kelet-közép-európai közelmúlt és identitás feldolgozásával és megértésével foglalkoznak, amelyekben megjelenik a szürrealista mozi és a modern fashion hatása. A Három színt ismerek a világon című sorozatával találkozhattunk már itt a Punkton is, de megjelent az Utca&Karrier magazinban, a breda-i fotófesztiválon és a Paris Photo-n is. Az alkotót szeptember óta a TOBE Galéria képviseli.
Simon Zsuzsanna legújabb munkáit a Várószoba – női gyógyítók és páciensek az orvoslás perifériáján című kiállításon láthatjuk a Semmelweis Orvostörténeti Múzeumban (SOM). Itt beszélgettünk az alkotóval, akit a kiállított munkáin túl korábbi anyagairól és a fotográfiához fűződő viszonyáról is kérdeztünk.
“Szerintem mindig látszik egy fotón, hogy van benne idő. Vannak rutinportrék és vannak azok a bizonyos portrék, amelyekre ha ránézel, tudod, hogy van benne időmunka, bizalommunka.” Szász Lilla fotográfussal legutóbbi, portugál vonatkozású munkáiról és a szerelem-kiállításról beszélgettünk.
Elveszett illúziók címmel nyílt nyáron kiállítása, You are here címmel a héten jelent meg új fotókönyve. Gyenis Tibor képzőművésszel az utóbbi években készült munkáiról, alkotói módszeréről és a táblakép fogalmáról beszélgettünk írásban.
Dobos Tamás fotográfussal, operatőrrel a Fotóhónap 2020 programsorozat keretében a Faur Zsófi Galériában megrendezett „W” című tárlata kapcsán Mészáros Flóra művészettörténész beszélgetett.
Puklus Péter, a személyes hangvételű fotográfiáiról ismert alkotó szeptemberben egészen új oldaláról mutatkozott meg a közönség számára: az Artkartell projectspace-ben nyílt festménykiállítása You told I had beautiful hands címmel.
Az Atelier Robert Doisneau anyagából válogatott kiállítás 2020. szeptember 20-ig volt látható a bolognai Palazzo Pallaviciniben. A francia humanista fotográfus sokrétű életművét október közepétől a Mai Manó Ház látogatói is megismerhetik a Fotóhónap 2020 keretében. Ginevra Barbetti újságíró Robert Doisneau lányával, Francine Deroudille-lel készített interjút 2020. júliusban, mely az olasz Domus magazin online kiadásában jelent meg. A magyar fordítást most a kiadó engedélyével közöljük.
Molnár Ágnes Éva a társadalmi nemi, hatalmi szerepekkel, a nemek közötti egyenlőtlenségekkel, az emberi jogokkal foglalkozik, miközben a fotográfia, a videóművészet és a performansz-művészet határait játékosan kezeli.
Zalka Imre vándorfotográfus nevét a szakmában szinte mindenki ismeri, de keveset tudunk arról, hogyan indult a vándorfotográfusi karrierje. A fotólaborrá alakított Barkasról, fesztivál fotózások élményeiről és az “indulatból” készített fotográfiáiról beszélgettünk.