Árverésre kerülnek a klasszikus tájfotografálás mesterének képei
“Egy igazi, nagy képnek azt kell kifejeznie, amit az ember mélyen, legbelül érez arról, amit le akar fényképezni, hogy e módon igazán kifejezhesse azt, amit az életről érez.”
“Egy igazi, nagy képnek azt kell kifejeznie, amit az ember mélyen, legbelül érez arról, amit le akar fényképezni, hogy e módon igazán kifejezhesse azt, amit az életről érez.”
2020 augusztusában komoly aggodalmak merültek fel az amerikai fotóügynökség és érdekképviseleti szervezet, a Magnum Photos archívumával kapcsolatban. Az ügynökség online gyűjteményében számos, fiatalkorúakat ábrázoló kép kapcsán merült fel jogsértés gyanúja.
A FOAM Talent tehetségkutató 19 döntősének fotósorozatai őszinte és nyers korképet rajzolnak ki az elmúlt évek történéseiről. Mindezek mellett a fotográfia formanyelvének újabb és újabb megoldásait is láthatja a befogadó, érezheti a fotográfia határainak elmosódását és az intermedialitás aktív jelenlétét.
Idén több mint 100 fotográfus került a 2021-es verseny kategórianyertesei mellé, ahol a Tárgy (Object) kategóriában egy magyar fotográfus munkáját találta a legjobbnak a szakmai zsűri.
Ő volt az első nő, aki fotográfiából szerzett doktori címet, és a szakma úttörőjeként harmincéves pályafutása alatt kiemelkedően formálta személyiségével a fényképészet szakmai és művészeti megítélését, különös tekintettel a női fotográfusokra és a humanista fotográfia alkotásaira.
Idén március 15-én osztották ki a Balogh Rudolf-díjakat. Az 1992-ben alapított állami díj a magyar fotográfia egyik legrangosabb szakmai díja, melyet kiemelkedő fotóművészeti, fotóriporteri, illetve fotószakírói tevékenységért adományoznak évente két személynek.
Az immár Paul Huf-díjas művész a fotográfiát olyan elbeszélő eszközként használja, amin keresztül a portré és a csendélet metaforává válik. Sorozatában – a képeken szereplő tárgyakon és embereken keresztül – azokra a kérdésekre keresi a választ, hogy mi az igaz, mit jelent hitelesnek lenni, és tartozni valahová?
A Sotheby’s március 11-én kezdődő Classic Travel Photographs elnevezésű online árverésén 74 darab olyan fotográfiát mutatnak be, melyeket a 19. század közepétől a 20. század elejéig a korszak vezető utazó fotográfusai (Peter Henry Emerson, Francis Frith, Roger Fenton és Gustave Le Gray) készítettek.
A stuttgarti Magyar Kulturális Intézet 30 éves hagyományként tartja fenn Művésztalálkozások című kiállítássorozatát, melynek aktuális magyar vendége a közelmúltban hazaköltözött Tombor Zoltán, az olasz és amerikai kitérők után ismét itthon élő és alkotó fotográfus.
A Punkt kérésére a kurátorok rendelkezésünkre bocsátották a teljes magyar képanyagot, és engedélyükkel lehetővé tették, hogy a kiállításra szánt képeket már most megmutathassuk olvasóinknak.
A Hasselblad Alapítvány tájékoztatása szerint a Hasselblad-díjat március 8-án, Victor Hasselblad születésnapján hirdetik ki, de idén ezen a napon a fotógyűjteményük jelentős bővítéséről számolnak majd be.
Az RPS a világ egyik legrégebbi fotográfiai társasága, céljuk, hogy a fotográfia művészi és tudományos oldalát hasonlóképpen népszerűsítsék és elérhetővé tegyék. Az archívumban a legelső lapszámtól kezdve egészen 2018-ig elérhetőek a korábbi magazinok, amelyeket 158 kötetbe rendeztek. A több mint 30.000 oldalnyi anyag izgalmas és szerteágazó lenyomata a fotótörténet elmúlt 165 évének.
Haas az ötvenes évek elejétől kezdődően egyre többet foglalkozott az akkor még igen költségesnek számító színes fényképezéssel, képeit Kodachrome 25 és 64 filmre, kisfilmes gépekkel készítette. Sajátos technikát fejlesztett ki, mellyel a bemozdulásos életlenséget különös stílusirányzatként alkalmazta fényképein. Ezekkel az újításokkal Haas az 1950-es évek egyik legismertebb, színes filmre fényképező fotográfusa lett.
Három fotósorozatot és harminc önálló képet díjazott a zsűri a nagynevű brit fotográfiai szaklap, a British Journal of Photography portréfotó-pályázatán. A nyertesek között angol fogvatartottakról, afgán labdarúgó-lányokról és latin-amerikai LMBTQ-menekültekről készített fényképeket is találunk.
Az antik kamerákkal foglalkozó fotográfus, Roberto Serrini érdekes ajándékot kapott édesapjától: egy Rochester Premo B típusú alapdeszkás, kihuzatos, favázas kamerát, amely a világ egyik legelső, nem csak professzionális felhasználóknak tervezett fényképezőgépe volt.