Szemle

Szép, új világ?

“Ha már emlékév volt, akkor mindenféle részrehajló televíziós és rádióspotok helyett ezt az anyagot vagy ennek egy szűkebb változatát lett volna érdemes körbevinni az országban.”

Életmű hashtagekkel – Keleti Éva a Műcsarnokban

“A harsányság azonban logikusnak tűnik abban a közösségi média uralta digitális térben, amelyben az információ- és képözönből csak agresszív kommunikációval lehet kiemelkedni, azaz a médiatér folyamatos túllicitálásra és túlkommunikálásra készteti azt, aki versenyben szeretne maradni a felhasználók kegyeiért.”

Önarcképgyakorlatok

“A sorozat – amely inkább egyetlen, utólag radikálisan újravágott filmnek hat, mintsem fotók egymásutánjának -, amiképp a megismerés, egyszerre önarckép, önismereti tréning és öndestrukció, önmegsemmisítés.”

Humboldt és a tükrök

“Az élő organizmus darabokra, azaz geometriai formákra töredezve szóródik szét a látómezőben. “

#francia #magyar #fotó

Október első hetében nyílt a Budapesti Történeti Múzeum – Vármúzeumban az a csoportos kiállítás, mely Franciaországban élő magyar származású fotográfusok munkáit mutatja be, közel egy évszázadot felölelve.

A láthatatlan kohézió

“…a három sorozat alkotói attitűdje és témaválasztása nagyon széttartó: míg Vadászi és Bilak munkái vagy a technológiai aspektus vagy a tematika által részben illeszkednek a kurátori koncepció bizonyos elemeihez, addig A Fehér Vera munkáira csak meglehetősen önkényes módon húzható rá ez a köpeny.”

Gyönyörök és gyötrelmek kertje

“A Földi örömök/Gyönyörök kertje valójában pokoli fájdalmakat is bemutat, egyetlen mértékegysége volt az a boschi esztétikának: a mértéktelenség.”

Tovább

Csak test és semmi egyéb

“…a patikamérlegen kimért posztmodern pornó és a személyesség tabujának felszámolása így leplezik le test és társadalom törékeny viszonyát.”

Kommentár és szelekció nélkül

“Eszméletlenül izgalmas lett volna ugyanis vegyíteni a két alkotó hasonló korszakban készült műveit, engedve, hogy párbeszédbe elegyedjenek az egymásmellé helyezett fotók, videók és könyvek.”

Mit gondolnak a magyar galériások a Paris Photóról?

Röviden már tudósítottunk a Punkt oldalán a Paris Photo magyar galériás részvételéről, most arról kérdeztük a galériákat, milyen sikerekkel, élményekkel és tapasztalatokkal tértek haza.

“Bűn az élet”

“A Hűlt hely a világ látványára való passzív ráhagyatkozás helyett egy aktív, jelentéskereső, nyomolvasó viszonyra csábít. “

Partizz, ne fotózz! 30 év berlini bulijai fotókon

“A szocio-utópikus partikultúra hasznosíthatatlan helyeken, a város egykori peremén kialakult ipari zónában született meg: egyfajta időzárványként, kapszulaként az összeomlott államiság és az ennek eredményeképpen létrejövő ideológiai-szociológiai-társadalmi vákuumban iszonyúan elhagyatott helyszínek lettek az akkori fiatalság fő gyülekezőhelyei.”

Valótlan-e valami attól, hogy nem igaz?

“A posztmodern fordulat óta tisztában vagyunk azzal is, hogy nincsenek nagy, kinyilatkoztató és mindenki számára érvényes elbeszélések, hanem rengeteg párhuzamos mikrotörténet létezik, amelyeknek narratívába formálása képes megteremteni számunkra a valóság érzetét.”